#Leegstand in de #winkelstraten; voorkom afbraak #Gezondheidszorg! #Schippers leer uw les …

Afgelopen maanden stond Nederland in het teken van de omvallende winkelketens die het straatbeeld voor eens en voor altijd hebben veranderd. In 3 maanden tijd verlieten vele ketens noodgedwongen de straten in de Nederlandse steden. De bekendste (en grootste) is natuurlijk het warenhuis V&D. Afgelopen week werden hier de sportketens Perry Sport en Aktiesport aan toegevoegd en de dameskledingketen La Ligna. Andere bekende namen uit 2015, die inmiddels niet meer in het straatbeeld zijn te vinden, zijn o.a. DA, Schoenenreus en diverse andere schoenenwinkels zoals, Manfield, Dolcis en Scapino.

Ingestort winkelpand ook het schrikbeeld van de Gezondheidszorg

Zaterdagavond stortte een winkelpand spontaan in; staat dat de Gezondheidszorg ook te wachten?

Nu moet u weten dat ik in de jaren 1993 – 2007 werkzaam ben geweest in de retailbranche en dat toen,ruim 20 jaar geleden, al de eerste signalen kwamen dat er TE veel winkels waren en dat er TE veel hetzelfde aanbod was in alle steden. Tel daarbij op dat de afgelopen 10 jaar alle bovengenoemde ketens (en een groot deel van rest van de branche) ‘vergeten’ zijn dat de moderne klant graag via internet koopt. Verandering loont! Nieuwe organisaties zoals Bol.com en Zalando hadden dat al snel in de gaten en halen en haalden een groot deel van de omzet weg bij de traditionele winkels in de straten. Ondertussen kiest de klant nu toch ook graag voor de combi, een winkelstraatje ´pakken´ EN online, een combinatie van nieuw en oud dus.

Waarom vertel ik u dit allemaal?
Omdat er overeenkomsten zijn tussen de detailhandel en de gezondheidszorg. Allereerst het aantal medewerkers. De detailhandel en de gezondheidszorg kennen allebei zo’n 800.000 medewerkers. Allebei goed voor ruim 10% van de werkende bevolking. De actuele cijfers over 2015 gaan uitmaken in welke branche de meeste mensen werken.

De ‘omzet’ in beide branches ligt OOK ongeveer op hetzelfde bedrag. Zowel de gezondheidszorg als de detailhandel zijn goed voor een kleine 100 miljard. Dit is dus in beide branches ongeveer 11% van ons Bruto Nationaal Product (€ 880 miljard – 2014).

De laatste belangrijke overeenkomst is dat de detailhandel EN de gezondheidszorg hun deuren openzetten voor klanten van 0 tot 111 jaar oud. Van babykleding tot rollator.

van baby tot oudere in de Gezondheidszorg - OMC Vitaliteit Centra

De verschillen?
Allereerst de cliëntgerichtheid. De detailhandel had in 2015 bijna 100.000 locaties. De gezondheidszorg komt veel lager uit (correcte cijfers niet bekend). Alleen de huisarts heeft een goede landelijke spreiding, ruim 10.000 huisartsen in ruim 5.000 praktijken (verdeeld over bijna 400 gemeenten. Daarentegen ‘slechts’ 113 ziekenhuizen, 81 algemeen, 8 universitair en 24 specialistische ziekenhuizen (gegevens 2013).

Binnen de detailhandel wordt elke euro van de 100 miljard betaald door de consument zelf betaald, individueel dus. Iedereen is consument en betaalt zijn eigen uitgaven. Binnen de gezondheidszorg is dat wat anders. Het grootste deel wordt betaald door het collectief, de zorgverzekeraar (minus eigen risico), de overheid (o.a. gemeente) en een  klein stukje individueel. Omdat we het zelf willen of zorg kiezen die buiten de zorgverzekering valt. Veelal zijn deze laatste kosten, kosten om preventief te werken aan een individuele gezondheid, een duurdere behandeling (die niet vergoed wordt) of …. omdat we werken aan onze Vitaliteit om zo lang mogelijk, zo gezond mogelijk te kunnen leven. Zowel mentaal als fysiek. Hier zijn heel veel mogelijkheden voor, zoals:

De Vitaliteitfactor©
Eerder schreef ik hier al over. Vanaf nu is het mogelijk om de Vitaliteitfactor© ook daadwerkelijk af te nemen. U kunt nu al een voorproefje nemen met de GRATIS test,  klik op de afbeelding:

LOGO-Vitaliteit-Expert-V6-met-tekst-500

De Vitaliteitfactor© geeft u een indicatie hoe u er op dit moment voor staat op de, in onze ogen 11 belangrijkste gebieden, die alle 11 een relatie hebben met elkaar. In onderstaand overzicht ziet u welke gebieden binnen de Integrale Gezondheid met elkaar te maken hebben.

20151201 Schema Vitaliteitfactor© Campagne VF1-1-2

De berekening van de Vitaliteitfactor© is een digitale test van ongeveer 70 vragen over bovenstaande deelgebieden EN een gesprek van zo’n 50 minuten, een soort intakegesprek, waarin u als cliënt van de Vitaliteit Expert een advies krijgt naar aanleiding van de uitslag van de digitale test. U weet waar u aan toe bent en u weet welk pad u binnen de Integrale Gezondheidzorg dient te bewandelen om vitaal te blijven of te worden.

De Vitaliteit Experts
OMC Vitaliteit Centra streeft net zo’n uitgebreide landelijke dekking na als de detailhandel. De Vitaliteit Expert moet binnen een paar jaar bereikbaar zijn voor iedereen. In elke gemeente dienen er voldoende Vitaliteit Experts beschikbaar te zijn om u van dienst te zijn. Om u op een zo snel mogelijke wijze duidelijkheid te geven, weten waar u aan toe bent en wat u kunt doen om uw algemene vitaliteit te behouden of te verbeteren. Zonder wachtlijsten (zoals nu wel gebruikelijk is binnen de (Geestelijke) Gezondheidszorg. Adequaat en betaalbaar.

Bent u die professional in de Integrale Gezondheidszorg die met ons de uitdaging aangaat om de cliëntgerichtheid in de GGZ en Zorg te vergroten en de kosten te verlagen? De Vitaliteitfactor© kan, mits landelijk toegepast, een besparing van 10-20% op de kosten van de Gezondheidszorg opleveren.

2015-11-22 Vacatures OMC Vitaliteit Centra - schema

Wat biedt het u als Vitaliteit Expert? U kunt sneller en vooral adequater de intake uitvoeren voor uw cliënt. Tijdsbesparend dus, maar ook breed in de vorm van de volledige Integrale Gezondheidszorg. Zowel mentaal als fysiek, maar vooral ook de omgevingsfactoren van uw cliënt zien, benoemen en behandelen, zodat de klachten niet verergeren. Preventief bezig zijn met uw cliënten. Hoe? Vanaf heden kunt u naast de franchisevorm ook via een licentie partner worden van de OMC Franchise Groep. Klik op bovenstaande afbeelding voor meer informatie en de vacatures:

U kunt zich ook rechtsreeks aanmelden voor de informatiebijeenkomsten van de OMC Franchise Groep op het hoofdkantoor in Bilthoven (Utrecht). De data voor de komende maand zijn: dinsdag 1, 8, 15, 22 en 29 maart 2016 van 10 – 12.30 uur. U kunt een mail met CV sturen naar hester.morsdorf@omcfranchisegroep.nl

Ik wens u een fijne eerste week van de lente, de lente is bij ons al begonnen met de introductie van de Vitaliteitfactor© en de Vitaliteit Expert. Voor u ook?

Met positieve groet, Martin Jan Melinga

Risk and success vector concept

Meer dan 100 vacatures – klik op de afbeelding!

Advertenties

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s