Staat minister #Schippers in 2016 op één? In 2015 wel (helaas)! #2015 #2016 #GGZ

Allereerst de beste wensen voor 2016 en de hoop dat ze voor u allen uit gaan komen. De eerste dag van het jaar, nog één keer een terugblik op 2015.

Regelmatig hoor ik mensen die niets met lijstjes hebben. Ik heb er in 2013 zelfs een blog over geschreven “Ook een hekel aan lijstjes?“. Van de week nog een discussie over de Lijst der Lijsten. “Die kan je toch gewoon downloaden en luisteren wanneer JIJ dat wilt”, de gedachte van de hedendaagse tijd. Ben ik echt oud geworden? Ik zit actief op Twitter, Facebook en LinkedIn, heb een iPhone en iPad. Van alle gemakken van de 21ste eeuw voorzien, maar … op 1e Kerstdag om 9 uur ging de radio op NPO Radio2 (beetje sluikreclame :-)) en hij gaat pas uit op Oudejaarsavond om 23.59 uur.

Blog lijst der lijsten top 2000

Ik doe al 42 jaar mee (vanaf mijn 9e jaar) en heb nog geen jaar gemist. Een rollercoaster door de muziek van de afgelopen 65 jaar … heerlijk! Ook dit jaar weer mijn eigen top 15 ingediend met zoals elk jaar op nummer één “Music” van John Miles. Dit jaar helaas 19 plaatsen gedaald maar nog steeds op 135. In 2016 wellicht weer terug in de top 100, wie weet 🙂 en als absolute nummer één Bohemian Rapsody van Queen!

blog top2000 John Miles Music - Orange Monday

Het lijkt ondertussen ook wel of ik alle liedjes ken. Het mooie van de top 2000? Waren de songs onderdeel van mijn leven, of ken ik ze gewoon van de top 2000? Van de echte lijst der lijsten naar mijn bescheiden eigen lijstjes. Gisteravond ook, net als vele Nederlanders voor de TV ‘gekeken’, maar vooral geluisterd naar de Top 2000. Wat ik mooi vind, is de sfeer, de variatie en al die informatie die via de tv wordt weergegeven. Info over de song, waarom er op gestemd is en het gevoel dat mensen bij het nummer hebben.

De Top 2000 biedt saamhorigheid in Nederland. Miljoenen mensen met elkaar verbonden, generatie op generatie. Papa’s en mama’s die samen met de kids kijken en luisteren naar een fenomeen, een begrip. Ik krijg elk jaar weer koude rillingen 🙂

cropped-top2000-header1.jpg

Mijn lijstje …. sinds 2013!
Maar goed, de top 2000 op de radio is voor mij  het moment om terug te kijken op het jaar via mijn blogs. Afgelopen jaar heb ik ruim 90 blogs geschreven, gemiddeld bijna 2 per week. Ondertussen hebben, sinds mei 2013, ruim 165.000 mensen mijn 294 blogs gelezen. Mijn waardering en dank gaat naar iedereen uit.

Net als vorig jaar twee keer een top 5. Eerst de top 5 van blogs met de meeste lezers en daarna de top 5 waarvan ik had gehoopt of gedacht dat deze meer lezers zou krijgen. Onderstaand de lijstjes met mijn motivatie waarom ik het blog heb geschreven.

Best gelezen blogs 2015
Het zal u niet verbazen dat het thema Gezondheidszorg als onderwerp in dit lijstje 4x voorkomt … klik op de links om de blogs te lezen:

  1. Minister Schippers smeedt snode plannen … Vrije Artsenkeuze / Zorgverzekering – Mijn vriendin Edith Schippers is zo’n 40x onderwerp geweest in mijn blogs in 2015. In dit blog geef ik aan dat Schippers (feitelijk buiten de Kamer om) toch haar zin doordrijft. Het best gelezen blog van 2015 (helaas) maar ook triest dat dit kan in Nederland. (10 juli 2015 – 2.391 views)
  2. Tijdlijn Twitter loopt vol met … #PGBalarm Wat is er aan de hand? – Ook op dit moment is de problematiek rondom de uitbetaling van PGB NIET onder controle. Te triest om over te praten dat staatssecretaris Van Rijn dit niet kan oplossen  Laten wij hopen voor alle mensen die afhankelijk zijn van PGB dat het in 2016 WEL opgelost gaat worden. (Blog 31 januari 2015 – 2.381 views)
  3. Diepgeraakt door zelfmoord Joost Zwagerman – Als ik zeg diepgeraakt, dan ben ik het ook, zelfmoord is bij psychische klachten soms het eindstation. Als iemand zoals Joost Zwagerman daar voor kiest raakt het iedere Nederlander. Voor mij een bevestiging dat stichting Orange Monday nuttig werk doet (zie http://www.orangemonday.nl). (Blog 9 september 2015 – 1.716 views)
  4. Psycholoog stelt verkeerde diagnose … met ernstige gevolgen: Blue Monday! – Op 16 januari 2012 werd de naam Orange Monday bedacht door de hashtag #OrangeMonday als tegenhanger van #BlueMonday. Met de nieuwe campagne voor 2016 “DENK ANDERS!” op nieuw een stap in de goede richting. Wanneer is de laatste Blue Monday? (Blog van 18 januari 2015 – 1.556 views)
    —-
  5. Minister Schippers gebruikt nieuwe Zorgverzekering – Ze sluit ook de top 5 af, met de nieuwe Budgetpolis (die nog niet veel afgesloten is gelukkig) stevent Schippers nog meer af op een onnodig groot verschil tussen rijk en arm in de Gezondheidszorg. Ik zeg, ga besparen in plaats van bezuinigen, een groot verschil! (Blog van 12 juli 2015 – 1.321 views)

AVA Twitter of Facebook Petitie Het ROER moet OM Orange Monday

Rode lijn in de top 5 van de best gelezen blogs is de (Integrale) Gezondheidszorg, in de vorm van minister Schippers, de zorgverzekeraars en … de #petitie “Het Roer OM in de Gezondheidszorg” Op 31 december hebben al 11.576 verstandige mensen getekend (op naar de benodigde 40.000 in 2016). Wij gaan voor een betere en betaalbare gezondheidszorg in een ander zorgstelsel. Ons huidige stelsel is hopeloos verouderd, gevoelig voor fraude (zorgverleners en patiënten) en oneerlijk. Mijn stokpaardje: “Waarom nog een eigen risico?”. Teken ook!

Blogs die een topnotering verdienen (met stip …)
Een schrijver (ik ben bezig met mijn 1e boek) heeft altijd een eerste artikel. Op nummer één in mijn ‘eigen’ top 5 staat dan ook:

1. Mijn eerste blog: Wie ben ik? – Update: 100.000 views – Op 30 mei 2013 geschreven (paar dagen mee bezig geweest) en uiteindelijk de reden dat u nu dit blog, nummer 294, leest. Ik was en ben nog steeds heel trots op dit blog, dat mijn ‘coming out’ was in verband met mijn bipolaire stoornis. Als voorzitter van stichting Orange Monday pleit ik voor openheid over psychische klachten. Dat velen mijn voorbeeld mogen volgen 🙂

2. Een boodschap aan de gekken – Bent u gek genoeg om Nederland te veranderen – Een ode aan Steve Jobs maar vooral de nieuwe koers van Orange Monday. DENK ANDERS! is de nieuwe slogan van Orange Monday – Omdat het nodig is …. Er moet nog veel gebeuren in de Gezondheidszorg, wie doet er mee! (Blog 5 december 2015)

3. Je suis Martin …. ook ik blijf schrijven (vrij naar Charlie Hebdo) – De aanslag op Charlie Hebdo (vandaag over 8 dagen één jaar geleden. ligt nog vers in het geheugen. Hoewel het drama in Parijs in november 2015 blijft hangen op dit moment, is de aanslag op de redactie van het toonaangevende magazine historisch. Laat de angst niet overheersen! Geschreven op 9 januari 2015)

4. Mijlpaal gehaald. Tijd dat Schippers ons serieus neemt. – Bijna één jaar na de start van de Petitie “Het Roer Moet OM in de Gezondheidszorg” wordt de 10.000ste handtekening gehaald. het jaar 2016 staat wat mij betreft in het teken van halen van doelstellingen, oftewel 40.000 handtekeningen en een Parlementaire Enquête. Lees het blog of teken direct op de website www.hetroermoetomin.nl

5. Wat is lef? Het leven is tweepolig! (Mijn hele verhaal) In februari 2014 heb ik meegedaan aan een schrijfwedstrijd met als titel ‘jouw verhaal’. Via deze link kunt u mijn verhaal (in 2.500 woorden) MET mijn bipolaire stoornis lezen. Dit verhaal geeft een sneak preview van hoe mijn boek er ongeveer uit kan zien. Planning: 2016 🙂 Wilt u mij (iets) beter leren kennen, dan is dit blog een leestip!

blog lef - yane-mode-fashion-is-a-lifestyle - Orange MondayWat is lef? Mijn verhaal schrijven ….

Dit was mijn lijst van 2015 … op naar weer een bewogen, mooi, maar vooral levend 2016. De tijd gaat snel en ik geniet dagelijks van mijn leven. Ik hoop dat u dat ook doet! Het nieuwe jaar staat wat mij betreft in het teken van – Integrale Gezondheidszorg – lees op onze sites, zoals www.omcvitaliteitcentra.nl, wat wij daarbij mee bedoelen! Mijn dank voor het lezen van mijn blogs (ook tijdends de top 2000) 🙂 Veel plezier!

Een gezond en gelukkig 2016 voor iedereen!

PS:
 Heeft u getekend? Steun de petitie “Het Roer OM in de Gezondheidszorg” OOK via onze Twitter en Facebook accounts – klik op de onderstaande logo’s en ga naar de sociale media van “Het ROER gaat OM in de Gezondheidszorg”

Social Media MJM - Facebook Icon Pagina Het ROER OM!   Social Media MJM - Twitter Icon  Het ROER OM!   Social Media MJM - Facebook Icon GROEP – Het ROER OM!

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Staat minister #Schippers in 2016 op één? In 2015 wel (helaas)! #2015 #2016 #GGZ

  1. herman vogel zegt:

    …mag ik daar de beste wensen in goede gezondheid aan toevoegen….

  2. reinejragolo zegt:

    De beste wensen voor jou en je kinderen.
    Ik hoop dat de GGz weer een aantrekkelijke uitdaging wordt waarbij mensen die het spel
    gewetensvol spelen ook beloond zullen worden.

  3. shivatje zegt:

    Ik wens je een succesvol 2016 en ook aan deze die in jouw hart zitten.

    Aum Shanthi

  4. Pingback: Tijdlijn Twitter loopt vol met … #PGBalarm! Wat is er aan de hand? En in 2016 dan? | Martin Jan Melinga

Geef een reactie

