Ter overdenking: Vandaag, een dag als alle andere, maar toch bijzonder! #verjaardag #hetroergaatom

Vandaag 22 mei 2015 mag ik mijn verjaardag vieren. Wat betekent dat, dat je de dag dat je geboren bent viert. De eerste 12 maanden van je leven ben je dus in je eerste levensjaar en dus 0, wat niet erg is, want de meeste mensen kunnen dan (nog) niet praten. Vandaag wordt ik dus 51 jaar oud (bouwjaar 1964) en start ik mijn 52ste levensjaar. Op zich allemaal niet zo belangrijk voor u, ware het niet dat ik elk jaar een terugblik maak op het afgelopen jaar.

Blog Bijzondere dag 22 mei 2015 - Orange Monday

Ik bekijk dan de grote en kleine dingen in mijn leven die van invloed zijn geweest op het feit dat ik dus vandaag wederom mijn verjaardag mag vieren. Overigens, als ik in de 19e eeuw geleefd had, was ik er hoogstwaarschijnlijk niet meer geweest, zie mijn blog “Vitaliteitfactor”.

Als ik dan een korte terugblik maak, op 22 mei 2014 schreef ik het blog “Vandaag een bijzondere dag? Een kwestie van kiezen!” het was namelijk de dag van de Europese Parlementsverkiezingen. Heeft u nog iets gehoord van ‘ze’ de afgelopen 365 dagen? Ik ook niet. Sommige zaken veranderen dus niet!

De wapenfeiten van een bewogen jaar … chronologisch

OMC Vitaliteit Centra
Op 31 mei 2015 schrijf ik mijn 250ste blog, precies 2 jaar nadat ik begonnen ben met “Mijn eerste blog; Wie ben ik?”. Nog steeds een mooi blog, omdat het mijn eerste was J. In juli van 2014 publiceerde ik het 1e Ondernemingsplan namens OMC Vitaliteit Centra. Een nieuwe franchiseorganisatie binnen de Holistische Gezondheidszorg.

Een sprong in het diepe leek het toen nog voor veel mensen, vandaag telt de organisatie 18 zelfstandige professionals, die de komende maanden de eerste vestigingen van OMC Vitaliteit Centra gaan openen. U kunt onze ontwikkelingen volgen via de website www.omcenters.nl. Trots op deze ontwikkeling en de verwachting dat wij over een jaar zo’n 200 zzp’ers werkzaam hebben in 12 vestigingen, in elke provincie minimaal één.

14e franchisenemer teken bij OMC Vitaliteit Centra - Orange Monday

Klik op de afbeelding voor de VACATURES bij OMC!

Petitie Het Roer Moet OM in de Gezondheidszorg
Op maandag 4 augustus 2014 was de maat vol, ik vond en vind dat mevrouw Schippers en haar collega staatssecretaris van Rijn er een potje van maken op VWS (Volksgezondheid – Welzijn & Sport). Leest u er nog eens het blog “De maat is vol” op na. Ook hier geen barst veranderd. De petitie heeft op 22 mei 2015 om 9.00 uur 8.712 handtekeningen verzameld en het aantal groeit dagelijks met tussen de 20-30 handtekening. Ons doel 40.000 handtekeningen, Kamervragen en … een onafhankelijk onderzoek naar het functioneren van onze volledige Gezondheidszorg.

Banner Petitie - Ruine Schippers - Orange Monday

Klik op de afbeelding en lees het blog “De Maat is VOL!!” het 1e petitie blog van 4-8-2014

Nieuw hoofdkantoor Orange Monday
In december verhuist het hoofdkantoor van Amersfoort naar Bilthoven. Belangrijk voor de groei van OMC Vitaliteit Centra en voor alle aangesloten franchisenemers. Een plek om samen te zijn, met de hele groep, in werkgroepen en individueel. Veel nieuwe plannen zijn en worden hier ontwikkeld.

Orange Monday Academy
In januari 2015 presenteerden wij aan onze toenmalige partners van OMC Vitaliteit Centra de ideeën omtrent een eigen Academy voor trainingen, opleidingen en workshops, omdat het nodig is. Preventie van en voorlichting over psychische klachten staat in Nederland op een laag pitje en dat moet anders. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen, toch? Helaas is er vanuit de Zorgverzekeraars nog weinig aandacht voor deze zaken. Orange Monday maakt zich hier hard voor en trainers en coaches die zelfstandig werkzaam zijn, kunnen zich aanmelden. Binnenkort gaat de website van de Orange Monday Academy online.

Orange Monday Academy - blauwe lijn

Klik op het logo voor de site!

Website Het Roer Moet Om In . NL
In maart 2015, mede door de grote chaos rondom de uitbetalingen voor PGB, maar de diverse transities naar de gemeente, zoals Jeugd GGz wat nu Jeugd Hulp heet, besluit het bestuur van Orange Monday dat de petitie een eigen website nodig heeft, naast de petitiesite. Het idee, het creëren van een Landelijk Platform Gezondheidszorg, krijgt steeds meer vorm. De Gezondheidszorg moet structureel veranderen. Wij zeggen “uithuilen en opnieuw beginnen. Check de site www.hetroermoetomin.nl en teken als u nog niet getekend heeft.

Een nieuwe koers in Gezondheidszorg - Orange Monday - Het Roer Moet OM

OMC Vitaliteitscan© en Vitaliteitfactor©
In april 2015 werd de website www.omcvitaliteitscan.nl geïntroduceerd. Een dienst van OMC Vitaliteit Centra en de Orange Monday Academy samen.  Hoe is de vitaliteit van medewerkers en hoe kunnen wij die verhogen. Werkgevers werken graag met vitale mensen en werknemers gaan het liefst met plezier naar hun werk. Eén en ander gaat hand in hand. Wederzijds begrip, openheid, transparantie en vertrouwen zijn de toverwoorden voor organisaties. Dat mensen vaak ‘gestraft’ worden voor het feit dat ze ‘ziek’ zijn, is te gek om over te praten en past meer in de 20ste eeuw dan in deze 21ste eeuw waarin openheid steeds belangrijker wordt.

Blog Vitaliteit - Rode tulp - OMC Vitaliteitfactor - Iedereen is uniek

Tenslotte
U merkt het aan de opsomming, het was een goed jaar. U merkt waarschijnlijk ook dat er weinig privé in voorkomt. Dat komt voor een groot deel omdat ik met veel passie in 2012 ben begonnen met de Stichting Orange Monday en dat prive en zakelijk bij mij vaak in elkaar overloopt. Het is ook niet zo dat ik mijn privéleven niet wil delen, ik doet dat regelmatig in mijn blogs. Over sommige zaken mag ik echter niet schrijven. Wel hier een tipje van de sluier ….

Op zondag 24 mei 2015 mag ik, voor het eerst in 4 jaar, 2 van mijn 4 kinderen weer zien, in mijn eigen huis, zonder begeleiding. Het mooiste verjaardagscadeau dat ik mij kan wensen. Later, als de tijd rijp is, zal ik u er meer over vertellen. Het mooiste cadeau  voor dit weekend, was de geboorte van mijn oudste dochter op mijn verjaardag, 17 jaar (1998) geleden alweer! Time flies ….

Blijft mij hier u een prettig weekend te wensen. Bent u binnenkort (of later) jarig? Zet eens voor u zelf op een rijtje wat de belangrijke punten voor u waren. We vergeten nog wel eens stil te staan bij de tijd die achter ons ligt. Ik kan mij mijn 18e verjaardag nog goed herinneren en vandaag? Geniet zoveel mogelijk van wat u doet en bewaar uw mooie herinneringen goed.

Positieve groet, Martin Jan Melinga

Time To Change NL Voorpagina

PS: OMC Vitaliteit Centra steunt de petitie “Het Roer OM in de Gezondheidszorg” u ook? Teken vandaag of steun ons OOK via onze Twitter en Facebook accounts – klik op de onderstaande logo’s en ga naar de sociale media van “Het ROER gaat OM in de Gezondheidszorg”

Social Media MJM - Facebook Icon Pagina Het ROER OM!   Social Media MJM - Twitter Icon  Het ROER OM!   Social Media MJM - Facebook Icon GROEP – Het ROER OM!

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in #GGZalarm, #handinhand, #HetRoerMoetOM, #NLKantelt, #OM Denken, #PGBalarm, #Werkstress, #ZorgAlarm, #zorgomdezorg, OM Centers Kids, OMC Vitaliteit Centra, OMC Vitaliteit Scan, OMC Vitaliteitfactor©, Orange Monday, Orange Monday Academy, Zelfstandige zorgprofessional, ZZP en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

