Minister en Staatssecretaris stappen op vanwege …….?? #PGBalarm @TimeToChangeNL

Update 27 maart 2015 – De wens blijft vader van de gedachte. De motie van wantrouwen (SP en PVV) haalt het helaas niet in de Tweede Kamer. Teeven is al weer terug in de Kamer, wanneer vertrekken de bewindslieden van VWS? Dag 57 van het #PGBalarm (en veel meer) is een schande voor Nederland! Is het opstappen van staatssecretaris Martin van Rijn een kwestie van tijd …? Of heeft hij hulp nodig?

AVA Twitter of Facebook Petitie Het ROER moet OM Orange Monday -200p

Update 20 maart 2015: De zonsverduistering is tekenend voor wat er in Nederland gebeurd aangaande het PGB-alarm, het is donker in PGB-land, vandaag dag 50 (7 weken) van het #PGBalarm op Twitter. Schande! Teken de petitie! Ruim 7.000 mensen gingen u voor!

Blog 10 maart 2015 – Gisteravond kreeg ik een push-bericht via mijn telefoon van NU.nl. Minister en Staatssecretaris stappen op! Gezien het feit dat ik 24/7 met de gezondheidszorg bezig ben, dacht ik: YES! Wat heb ik gemist? Is de bom nu eindelijk gebarsten? Hebben minister Schippers en staatssecretaris van Rijn eindelijk hun verantwoording genomen? Zien ze in dat ze op de verkeerde weg zitten ….

Blog Wat een land Schippers van Rijn Orange Monday

Pfff, nope! Bummer! Het blijkt te gaan om de eigenlijk gepensioneerde minister Opstelten en zijn kompaan op Justitie, staatssecretaris Teeven. Jemig, wat een teleurstelling! En waar draait het om volgens het bericht? Ik zal het u uitleggen. Bijna 14 jaar geleden is er een deal gesloten tussen het openbaar ministerie en een zekere Cees H. waarbij 1,25 miljoen GULDEN betaald zou zijn in het kader van een schikking met deze crimineel. Ik heb even moeten zoeken, maar de ‘converter’ naar de euro wel gevonden. De sleutel: 2,20371 (in één keer herinner ik het mij weer. Het ging dus eerst om een bedrag van ruim € 565.000,-. Duidelijk!

De issue is nu dat niet dit bedrag, maar het veel grotere bedrag van 4,7 miljoen GULDEN is betaald. De officier van Justitie was toen de heer Teeven. Nog even rekenen, het gaat dus om ruim € 2,1 miljoen. En dat is best veel geld. Afgelopen weken bleek dat zowel Opstelten als Teeven zich niet meer konden herinneren om welk bedrag het ging, er waren geen bankafschriften en al zeker geen bonnetje. Slordig, is mijn 1e reactie, maar goed het is ook wel 14 jaar geleden, we leefden toen nog in het GULDEN tijdperk, ik kan mij nauwelijks herinneren wat IK toen deed.

Kamer verkeerd geïnformeerd
Waar het nu feitelijk om gaat, is dat de heren de Tweede Kamer niet goed hebben geïnformeerd, oftewel, ze hebben gelogen tegen de Tweede Kamer. Allebei en ze hebben dus allebei hun verantwoordelijkheid genomen en zijn opgestapt. Lijkt mij een goede zaak!

Blog Teeven en Opstelten - Stappen op - Orange Monday
Wanneer je de Tweede Kamer verkeerd informeert en nog wel over het astronomische bedrag van wel € 2,1 miljoen, dan moet je wat mij betreft opstappen en met pek-en-veren de stad uit. Vooral omdat het ook zo lang geleden is, de heren hebben 14 jaar gelopen met deze zware last. Je kon het aan Opstelten ook zien de laatste tijd. De loden last van deze afkoop werd hem te zwaar!

Liegen over Gezondheidszorg mag wel?
Minister Schippers en haar kompaan staatsecretaris Martin van Rijn liegen er eigenlijk ook al jaren op los. In ieder geval sinds zij bewindslieden zijn van het ministerie van VWS. De vraag is alleen of zij de Tweede Kamer wel goed informeren. DAT is namelijk blijkbaar een reden om een minister te laten opstappen.

Vraag: Kunnen wij met zijn allen iets vinden bij deze bewindslieden, het liefst iets wat hen gezamenlijk aangaat, zodat wij in de spreekwoordelijke ‘twee vliegen in één klap’ van beide bewindslieden af kunnen zijn?

Blog Teeven en Opstelten - Stappen op - 2 vliegen

Parlementair Onderzoek
Wat mij betreft mag er een onderzoek komen in de Tweede Kamer naar het beleid van de verschillende kabinetten in de periode 2006-2015. Fout op fout zijn gestapeld in die periode en de (vaak verwachtte) negatieve resultaten krijgen anno 2015 vorm. En … we praten hier over miljarden in plaats van miljoenen zoals bij Justitie.

Het PGB-alarm, dat nu al weer 40 dagen speelt en waar zowel Schippers (hoofdverantwoordelijk) als Van Rijn NIET ingrijpen, is tenenkrommend. Los van het feit dat het binnen de Gezondheidszorg om miljarden gaat (en niet een zak geld aan een crimineel), maar vooral om mensen die aan hun lot worden overgelaten, is te gek om over te praten.Blog Tegen de stroom in PGBalarm ROOD Time To Change NL

Ik heb het eerder gezegd: ik schaam mij soms om in dit land te leven. Ik schaam mij over het feit dat Schippers en Van Rijn niet op tijd hun koers hebben aangepast en daardoor tienduizenden mensen in de kou hebben laten staan de afgelopen 40 dagen.

Actie gevraagd: teken petitie Het Roer moet OM in de Gezondheidszorg
Weer een belangrijke reden om de petitie te gaan teken als u dat nog niet gedaan heeft. Heeft u het wel gedaan, schreeuw het dan van de daken, zeg het tegen collega’s, vrienden of familie. Het wordt tijd dat er ander beleid komt binnen VWS, om te beginnen met het PGB-alarm, maar vergeet vooral niet Jeugdzorg, JeugdGGz, de WMO en de WLZ. Het PGB-alarm zou wel eens de eerste dominosteen kunnen zijn van de volledige chaos binnen de Gezondheidszorg en aanpalende gebieden, bij gemeentes, maar vooral bij Schippers en Van Rijn. Zij ZIJN verantwoordelijk!

TEKEN NU: A Het ROER moet OM Orange Monday - Zorg en Welzijn Week

Dank voor het tekenen en uw aandacht voor mijn gedachtekronkel over het ministerie van Justitie naar de Gezondheidszorg. Laten we hopen dat de dame en heer van VWS hun collega’s gaan volgen, is het niet dit jaar, dan volgend jaar.

De Tweede Kamer verkeerd voorlichten is niet goed en praat ik niet goed. Maar voor mijn gevoel doen Schippers en Van Rijn dat al lang (zie mijn blogs). En als ze het niet ‘verkeerd’ doen, dan is mijn enige conclusie dat ze ECHT niet weten waar ze over praten.

Sterkte voor alle PGB-houders en PGB-zorgverleners die nog steeds niet of veel te laat worden betaald!

Positieve groet, Martin

Blog BlueMonday No Way - Orange Monday - hashtag

OMC Vitaliteit Centra steunt de petitie “Het Roer OM in de Gezondheidszorg” u ook? Teken vandaag of steun ons OOK via onze Twitter en Facebook accounts – klik op de onderstaande logo’s en ga naar de sociale media van “Het ROER gaat OM in de Gezondheidszorg”

Social Media MJM - Facebook Icon Pagina Het ROER OM!   Social Media MJM - Twitter Icon  Het ROER OM!   Social Media MJM - Facebook Icon GROEP – Het ROER OM!

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in #NLKantelt, #OM Denken, Petitie: Het ROER moet OM in de Gezondheidszorg, Politiek en beleid, Time To Change NL en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Minister en Staatssecretaris stappen op vanwege …….?? #PGBalarm @TimeToChangeNL

  1. reine zegt:

    Als ik me per saldo zou schamen om in dit land te leven dan zou ik echt weg gaan.
    Maar ik schaam me niet voor Schippers en van Rijn.
    Ik zet me, net als jij, in voor betere voorlichting en effectieve preventie van ziekteverschijnselen in de GGz.. Ha, dan zou VWS nog ruim geld overhouden op haar begroting.

  2. herman vogel zegt:

    Hoeveel PGB’s zouden er gerealiseerd kunnen worden voor 4,7 miljoen gulden?….

Geef een reactie

