Zorgplannen netjes regelen …?! #Zorgwet #ZorgAlarm #PGBalarm #BurgerMotieVanWantrouwen @Pim1949

Een zin van 3 woorden, maar met heel veel impact. Voor mij tenminste. Ik lees vanmorgen (en gisteren) de Telegraaf en wat lees ik vandaag tot mijn stomme verbazing:

”Zorgplannen netjes regelen ..”

Ik kan u vertellen dat er NIET een interview met mij in de grootste krant van Nederland stond (dat komt later nog wel).

Nee, het was een quote van mevrouw Minister Edith Schippers, pfffff.

Blog Zorgplannen netjes regelen .. Mevrouw Schippers Gaat het wel goed met u

Het is dat ik vanmorgen het een en ander op het programma had staan met mensen die de Zorg WEL goed willen regelen. Vanmiddag ook een gesprek met een arts die zich wil aansluiten als franchisenemer bij OMC Vitaliteit Centra. Ook zij ziet dat de Zorg in Nederland NIET goed geregeld is, nam de stap mij te bellen en vandaag dus de afspraak. De franchiseformule staat voor een betaalbare en betere gezondheid voor iedereen. Ofwel: Holistisch Gezondheidszorg of in gewoon Nederlands: Integrale Gezondheidszorg.

Anders was ik na het lezen van de krant gaan denken … en had ik mijzelf de volgende vragen gesteld:

In wat voor land leven wij? (oh, al een blog over geschreven)

Marktwerking in de Zorg? (oh, al een blog over geschreven)

Ben ik nu gek geworden? (oh, al meerdere blogs over geschreven, geloof ik)

De maat is vol!
Uiteindelijk was ik waarschijnlijk (weer) uitgekomen bij “De maat is VOL” en was ik een petitie begonnen voor een betaalbare en betere Gezondheidszorg begonnen. Zonder dollen. Die is er al. Op maandag 4 augustus 2014 gingen bij mij alle alarmbellen af en heb ik dat ook in ACTIE omgezet. Tienduizenden tweets helpen niet, een petitie wel. Wij gaan voor een nieuwe Gezondheidszorg voor iedereen, rijk of arm, met of zonder werk, getrouwd of vrijgezel. Iedereen!

Na vele tientallen blogs, zijn wij nu 6 maanden later en heeft de petitie 6.560 handtekeningen. Dat zijn zo’n 1.000 handtekeningen per maand,een mooi resultaat. Echter … het moeten er 40.000 worden en dat betekent dat onze petitie pas over 34 maanden (3 jaar) het vereiste aantal handtekeningen heeft om in de Tweede Kamer vragen te gaan stellen. En wat gebeurt er nu?

Banner Petitie Achterkamer Politiek of AMvB

#BurgerMotieVanWantrouwen
Pim van der Tas heeft deze week bovenstaande hashtag (Twitter) bedacht. Waarom? Het #PGBalarm dat door zo’n beetje de hele politiek EN de media wordt genegeerd (ruim 200.000 mensen, vaak met een laag inkomen, zijn de dupe) en hij vindt OOK dat het anders moet in Nederland.

Nu heeft het volgens mij weinig zin om bewindslieden, of het nu minister Schippers is of staatssecretaris Van Rijn. Waarom? De dame wordt snel vervangen door iemand van de VVD die hetzelfde werk gaat doen als Schippers. En … de PvdA voor van Rijn. Van de regen in de drup, heet dat.

Het initiatief is mooi … maar los van het feit of dit juridisch gaat lukken (de Tweede Kamer is de baas) is het niet realistisch dat het gebeurt (handen boven het hoofd houden en zo). Onze petitie, breed gesteund door elke Nederlander, heeft wel zin. Kamervragen met als doel een Parlementaire Enquête, omdat het beleid binnen Gezondheidszorg niet deugt, hopeloos is verouderd en toe is aan een grote verandering. En wel zo snel mogelijk ….

Banner Petitie Ligt u ook wakker van of door de Zorg - Orange Monday

Zorgplannen netjes regelen …
Nog even over mevrouw Schippers. Zij heeft geen Zorgwet meer (die strandde in de Eerste Kamer), ze heeft na 6 weken nu plannen. En, wat heeft ze gedaan? Slechts 3 van de ruim 20 punten worden opgenomen in een Zorgwet en de rest …. Die foezelt ze er door heen . Ze heeft daarvoor geen toestemming meer nodig van de Tweede en Eerste Kamer!

Is hier nog sprake van democratie? Is hier sprake van toetsing door ons parlement? Nee, mevrouw Schippers heeft zichzelf 6 weken opgesloten na haar debacle en denkt nu: “Wat Tweede of Eerste Kamer, wat werkende in de Zorg, wat Zorgverzekeraar …. Ik doe het gewoon zoals IK wil”.

Inhoudelijk zijn de zorgplannen ook redelijk bizar. Het belangrijkste voorbeeld? Wie zo min mogelijk ziek wordt (ongelukken = auto) krijgt korting op zijn eigen risico … WoW! Daar zakt mijn broek van af. Alsof je vraagt om gezondheidsproblemen …. En niemand in de Tweede Kamer die zegt, mevrouw Schippers, gaat het wel goed met U?

Blog Wat een land Schippers van Rijn Orange Monday

Besmettelijk
Het is waarschijnlijk besmettelijk, want Martin van Rijn is helemaal de weg kwijt. Gaat het wel goed met U meneer van Rijn? Waarom komt u uw afspraken niet na? Waarom zitten 200.000 mensen al weken in de kou, zonder geld, zonder zorg! Dat kan niet zo zijn. Ik vind dat hij alles in het werk moet stellen om zijn EIGEN fouten te herstellen.

Niet alleen ik, maar heel veel mensen die ter zake kundig waren en zijn, hebben gezegd: “Doe de transitie gefaseerd”. Nee! In december 2014 de beslissing nemen waarvan hij kon weten dat het niet goed zou gaan. De SVB krijgt de schuld en de heer van Rijn zal op vrijdag 13 februari weer zijn excuses aan bieden (toch niet?). Het is bijna gelukt, maar niet voor iedereen … nog 3-5 dagen zegt hij op het 18 uur nieuws! Ik ben benieuwd!

PETITIE – Het Roer Moet OM!
Daarom, ik vraag u, TEKEN massaal de #petitie (het liefst allemaal vóór de Provinciale Verkiezingen op 18 maart 2015). Laat uw STEM nu horen en ik beloof u dat wij alles doen wat binnen onze macht ligt om verandering aan te brengen in het systeem dat Gezondheidszorg heet. 100 miljard per jaar en niemand die weet waar het allemaal blijft. De cliënt of patiënt is een nummer geworden!

AVA Twitter of Facebook Petitie Het ROER moet OM Orange Monday -200p

NO WAY! Het Roer Moet OM = Time To Change NL = Teken de petitie!

Als u op bovenstaande afbeelding klikt kunt u tekenen. Ruim 6.500 mensen gingen u voor!

Positieve groet,

PS: Op dinsdag 17 februari 2015 is de eerstvolgende presentatie van onze nieuwe franchise formule voor de Gezondheidszorg. Heb je tijd in je agenda? De koffie staat klaar. Lees het ondernemingsplan en meld je aan. Klik op onderstaand afbeelding 🙂

Oranje - mok koffie - Orange Monday

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Petitie: Het ROER moet OM in de Gezondheidszorg, Uncategorized, Zelfstandige zorgprofessional, ZZP en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

