De Lijst der Lijsten .. al ruim 40 jaar een begrip! #2014 En mijn eigen lijstjes … #TOP2000

Update 31 juli 2015 – Toch anders, maar OOK leuk! De Top 1000 Aller Tijden via Veronica Radio! Voor mij een voorproefje voor de TOP 2000 zoals onderstaand omschreven. Nog 5 maanden …. Nu eerst genieten van een mooie zomer en herfst in Nederland 🙂

Blog 28 december 2014 – Regelmatig hoor ik mensen die niets met lijstjes hebben. Ik heb er vorig jaar zelfs een blog over geschreven “Ook een hekel aan lijstjes?“. Van de week nog een discussie over de Lijst der Lijsten. “Die kan je toch gewoon downloaden en luisteren wanneer JIJ dat wilt”, de gedachte van de hedendaagse tijd. Ben ik echt oud geworden? Ik zit actief op Twitter, Facebook en LinkedIn, heb een iPhone en iPad. Van alle gemakken van de 21ste eeuw voorzien, maar … op 1e Kerstdag om 11 uur ging de radio op NPO Radio2 (beetje sluikreclame :-)) en hij gaat pas uit op Oudejaarsavond om 23.59 uur.

Blog lijst der lijsten top 2000

Ik doe al 41 jaar mee (vanaf mijn 9e jaar) en heb nog geen jaar gemist. Een rollercoaster door de muziek van de afgelopen 65 jaar … heerlijk! Ook dit jaar weer mijn eigen top 10 ingediend met zoals elk jaar op nummer één “Music” van John Miles. Dit jaar weer 13 plaatsen gestegen en trots op 116. In 2015 wellicht weer in de top 100, wie weet 🙂

blog top2000 John Miles Music - Orange Monday

Het lijkt ondertussen ook wel of ik alle liedjes ken. Het mooie van de top 2000, waren de songs onderdeel van mijn leven, of ken ik ze gewoon van de top 2000? Van de echte lijst der lijsten naar mijn bescheiden eigen lijstjes. Gisteravond ook, net als vele Nederlanders voor de TV ‘gekeken’, maar vooral geluisterd naar de Top 2000. Wat ik mooi vind, is de sfeer, de variatie en al die informatie die via de tv wordt weergegeven. Info over de song, waarom er op gestemd is en het gevoel dat mensen bij het nummer hebben.

De Top 2000 biedt saamhorigheid in Nederland. Miljoenen mensen met elkaar verbonden, generatie op generatie. Papa’s en mama’s die samen met de kids kijken en luisteren naar een fenomeen, een begrip. Ik krijg elk jaar weer koude rillingen 🙂

cropped-top2000-header1.jpg

Mijn lijstje …. sinds 2013!
Maar goed, de top 2000 op de radio is voor mij sinds vorig jaar ook het moment om terug te kijken op het jaar via mijn blogs. Afgelopen jaar heb ik ruim 130 blogs geschreven, gemiddeld 2,5 per week. Ook het aantal lezers van mijn blogs heeft gepiekt dit jaar. Vorig jaar haalde ik voor het eerst 1.000 views op één blog, dit jaar ging dat over de 3.000!! De top 5 is sowieso per blog minimaal 1.000 x gelezen 🙂 Ook dit jaar ging ik door de 100.000 views voor mijn 198 blogs #trots! Op naar 200.000!

Net als vorig jaar twee keer een top 5. Eerst de top 5 van blogs met de meeste lezers en daarna de top 5 waarvan ik had gehoopt of gedacht dat deze meer lezers zou krijgen. Onderstaand de lijstjes met mijn motivatie waarom ik het blog heb geschreven.

Best gelezen blogs 2014
Het zal u niet verbazen dat het thema Gezondheidszorg als onderwerp in dit lijstje 4x voorkomt … klik op de links om de blogs te lezen:

1. Wat heeft onderzoek in Gezondheidszorg voor zin als de behandeling niet betaald kan worden. Dit blog naar aanleiding van de hype “Ice Bucket Challenge” aangaande de ziekte ALS. In dit blog aandacht voor Sylvia Flinkers die haar medicatie niet kan betalen (klik op de links om de blogs te lezen) Gepubliceerd op 1 september; 3.472 views

2. De maat is vol! Petitie VOOR een betere en betaalbare Gezondheidszorg en TEGEN het beleid van minister Schippers Dit blog naar aanleiding van de start van onze petitie in augustus. Deze dame lijkt geen enkel gevoel te hebben voor hoe het daadwerkelijk gaat in de Zorg. Gepubliceerd op 4 augustus; 3.322 views. Dit blog zorgde overigens voor een dagrecord op mijn site, bijna 2000 views die dag!

Dag van Nationale Rouw foto 1Het meest besproken onderwerp van 2014!

3. Dichtbij …. #MH17 – Van Nationale Rouw naar herdenking! #respect … Stil was ook ik die dag. De grootste ramp (aanslag) na de ramp in Zeeland. Ook hier nationale saamhorigheid … respect, waar een klein land groot in kan zijn! Gepubliceerd op 23 juli; 1.688 views.

4. Op zoek naar een nieuwe zorgverzekering? Wat doet de verzekeraar voor u? Het prijzencircus was weer begonnen. Het lijkt een grote keuze, maar 90% van de zorgverzekeraars hoort bij 4 grote verzekeraars. Tijd voor een nieuw ziekenfonds? Gepubliceerd op 27 november; 1.658 views

Blog De Zorg verandert mee thuiszorgDe zorg verandert mee???? NEE! Klik op de afbeelding en TEKEN de Petitie! Thanks

5. Zorgstelsel zakt door het ijs! Schippers en Zorgverzekeraars verantwoordelijk! Teken petitie … Ook hier de zorgverzekeraars in de persoon van André Rouvoet, voorzitter van de Vereniging van Zorgverzekeraars. DSW Zorgverzekeraar wordt op absurde manier teruggefloten door Rouvoet … het begin van het einde van het zorgstelsel? Gepubliceerd op 30 november 2014; 1.588 views.

AVA Twitter of Facebook Petitie Het ROER moet OM Orange Monday

Rode lijn in de top 5 van de best gelezen blogs is de Gezondheidszorg, in de vorm van minister Schippers, de zorgverzekeraars en … de #petitie “Het Roer OM in de Gezondheidszorg” Vandaag, 28 december hebben al 6.265 verstandige mensen getekend. Wij gaan voor een betere en betaalbare gezondheidszorg in een ander zorgstelsel. Ons huidige stelsel is hopeloos verouderd, gevoelig voor fraude (zorgverleners en patiënten) en oneerlijk. Mijn stokpaardje: “Waarom nog een eigen risico?”. Teken ook!

Blogs die een topnotering verdienen (met stip …)
Een schrijver (ik ben bezig met mijn 1e boek) heeft altijd een eerste artikel. Op nummer één in mijn ‘eigen’ top 5 staat dan ook:

1. Mijn eerste blog: Wie ben ik? – Update: 100.000 views – Op 30 mei 2013 geschreven (paar dagen mee bezig geweest) en uiteindelijk de reden dat u nu dit blog, nummer 201, leest. Ik was en ben nog steeds heel trots op dit blog, dat mijn ‘coming out’ was in verband met mijn bipolaire stoornis. Als voorzitter van stichting Orange Monday pleit ik voor openheid over psychische klachten. Dat velen mijn voorbeeld mogen volgen 🙂

2. Wat is lef? Het leven is tweepolig! (Mijn hele verhaal) In februari 2014 heb ik meegedaan aan een schrijfwedstrijd met als titel ‘jouw verhaal’. Via deze link kunt u mijn verhaal (in 2.500 woorden) MET mijn bipolaire stoornis lezen. Dit verhaal geeft een sneak preview van hoe mijn boek er ongeveer uit kan zien. Planning: 2015 🙂

blog lef - yane-mode-fashion-is-a-lifestyle - Orange MondayWat is lef? Mijn verhaal schrijven ….

3. 7e franchisenemer tekent bij franchise formule Orange Monday Centers! Check de vacatures voor zzp’ers Voor mij persoonlijk één van de hoogtepunten van 2014. Orange Monday Centers wordt realiteit. De droom komt uit … op 15 december 2014 tekende de 7e partner van onze nieuwe franchiseformule in de Gezondheidszorg. Vanaf januari 2015 ons nieuwe hoofdkantoor in Bilthoven. Wij gaan ervoor! Bent u ZZP’er of kent u iemand, die als ZZP’er in de zorg/GGz werkt? Reageren op de vacatures kan ook in 2015 🙂

Banner OMC Franchisenemer worden ....

4. Vooroordelen … het gaat mis voordat je het in de gaten hebt! Vrij naar @LoesjeNL #NLP Eén van de redenen dat ik de stichting Orange Monday heb opgericht in 2012 en Orange Monday Centers in 2014. Vooroordelen …. levensgevaarlijk!

5. Persoonlijk geraakt en verdrietig door het plotseling overlijden van Robin Williams … ook bipolaire stoornis! Geschokt … dat was ik! Robin Williams, mijn idool die dezelfde ziekte had als ik, had zelfmoord gepleegd! Voor hem een bewuste keuze. Gecombineerd met Parkinson, waardoor de kwaliteit van zijn leven afnam. Met zijn bipolaire stoornis kon hij leven en boekte hij zijn successen!

Blog Robin Williams - Patch Adams - Orange MondayRobin Williams – Persoonlijk geraakt ….

Dit was mijn lijst van 2014 … op naar weer een bewogen, mooi, maar vooral levend 2015. De tijd gaat snel (ook 50 jaar geworden in 2014) en ik geniet dagelijks van mijn leven. Ik hoop dat u dat ook doet, want voordat u het weet bent u net zo oud als Drs. P. en kunt u alleen nog maar terugkijken op uw leven. Maak van denken DOEN! Mijn dank voor het lezen van mijn blogs (ook tijdends de top 2000) 🙂 Veel plezier!

Met positieve groet, Martin

PS:
 Heeft u getekend? Steun de petitie “Het Roer OM in de Gezondheidszorg” OOK via onze Twitter en Facebook accounts – klik op de onderstaande logo’s en ga naar de sociale media van “Het ROER gaat OM in de Gezondheidszorg”

Social Media MJM - Facebook Icon Pagina Het ROER OM!   Social Media MJM - Twitter Icon  Het ROER OM!   Social Media MJM - Facebook Icon GROEP – Het ROER OM!

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in #OM Denken, Gezondheidszorg, Het roer gaat OM!, Muziek - Music (is my first love), NLP, Orange Monday, Petitie: Het ROER moet OM in de Gezondheidszorg, Zorgverzekeraars en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op De Lijst der Lijsten .. al ruim 40 jaar een begrip! #2014 En mijn eigen lijstjes … #TOP2000

  1. herman vogel zegt:

    Lijstjes bestaan bij de gratie om niet te willen vergeten. Aan goede muziek willen we natuurlijk blijvend herinnerd worden, maar er zijn ook ‘lijstjes’ die ons helpen herinneren wie we in de toekomst wel of niet meer serieus moeten nemen…
    http://hermanvogel.nl/vvder-in-opspraak/
    http://hermanvogel.nl/rimpels-in-een-glas-water/

  2. Pingback: Zorgstelsel zakt door het ijs! Schippers en Zorgverzekeraars verantwoordelijk! Teken petitie … | Martin Jan Melinga

  3. Pingback: Nieuwjaarsblog: Angst regeert onze samenleving …. en de #Gezondheidszorg #Zorg #GGz | Martin Jan Melinga

Geef een reactie

