7e franchisenemer tekent bij franchise formule Orange Monday Centers! Check de vacatures voor zzp’ers

Update maandag 15 december 2014; Wederom een Oranje gekleurde maandag door het tekenen van de 7e franchisenemer van franchise formule OMC Vitaliteit Centra. In dit geval een ervaringsdeskundige jurist die aansluit. Trots!

Update maandag 8 december 2014: De maandag kleurt wederom oranje en maakt van vandaag, met het het tekenen van de 6e partner, een echte Orange Monday. De verwachting is dat wij per 5 januari 2015 starten met een OMC Vitaliteit Centra-team van minimaal 12 mensen starten! YES! Op naar een mooi 2015 🙂

Doe jij ook mee als ZZP’er met deze nieuwe franchise formule in de Gezondheidszorg waar Vitaliteit van de mens centraal staat? Lees dan het blog, reageer op één van de vacatures EN start in januari 2015!

2014 Kerstkaart Orange Monday                               OM Orange Happiest Color

Blog 19 november 2014 – Hoe ziet de toekomst binnen de Gezondheidszorg er uit?
Een goede vraag die ik tijdens de vele presentaties van OMC Vitaliteit Centra vaak hoor van de ruim 100 kandidaten die sinds september 2014 op deze bijeenkomsten zijn geweest. Deze bijeenkomsten werden georganiseerd voor kandidaten die partner willen worden van de nieuwe franchiseformule binnen Geestelijke en lichamelijke gezondheidszorg en Welzijn en Maatschappij (kortweg Zorg); OMC Vitaliteit Centra.

Eind van het jaar hebben tussen de 10-20 zelfstandige professionals (zzp’ers) het contract getekend. Over een paar weken opent het hoofdkantoor in de provincie Utrecht en al snel volgen 6 vestigingen in heel Nederland, van Zwolle tot Breda en van Leiden tot Arnhem. Voor zover de realiteit en de korte termijn (1e half jaar 2015) toekomst voor OMC Vitaliteit Centra.

OMC Planning vestigingen - 1e half jaar 2015

Toekomst (Geestelijke) Gezondheidszorg 2015 – 2020 – preventie?
Op dit moment zijn wij bezig met de toekomst voor de komende 5 jaar. In deze 5 jaar gaat er veel veranderen binnen de Zorg in het algemeen. Mijn visie is als volgt, uitgaande van de huidige ontwikkelingen van de afgelopen 5 jaar. Zorg zal steeds meer een luxe product worden waar mensen bewust voor gaan kiezen. Ik schreef het al in een eerder blog. Wat mensen ook steeds meer gaan doen is preventie. Onze overheid en de zorgverzekeraars hebben dat tot nu toe niet gestimuleerd, maar ik zie daar veel toekomst in. Waarom? Lees het voorbeeld hieronder en het wordt duidelijk.

“Jongen van 9 jaar valt van zijn fiets. Hij krimpt van de pijn en komt tot de ontdekking dat hij niet meer op zijn (gebroken) been kan staan. De bloeding is hevig en hij belt snel 112. In het ziekenhuis zeggen ze dat hij er nog wel een paar weken mee kan lopen en plakken er een pleister op.”

Blog OMC Metafoor jongen fietsVolstrekt onrealistisch toch? Maar wat doen wij met heel veel andere klachten? We lopen er mee door. Of dat nu psychische klachten zijn (burn-out), fysieke klachten (last van mijn maag) of maatschappelijke problemen (schulden), we wachten, en wachten … totdat het te laat is.

Is preventie het medicijn?
Wat is preventie? Preventie is in mijn ogen “luisteren naar wat er mis gaat (of dreigt te gaan) en niet wegstoppen”. Preventie is zaken bespreekbaar maken met vrienden, familie maar ook op het werk. Preventie is je niet schamen dat je iets hebt dat honderdduizenden ook hebben. Preventie is ingrijpen bij iets ‘kleins’ om te voorkomen dat je iets ‘groots’ aan je broek krijgt. Misschien maakt onderstaand voorbeeld meer duidelijk:

“Een man heeft een huis. Hij ziet zijn buurman keurig elk jaar het schilderwerk van zijn huis bijwerken. Het kost een paar honderd euro per jaar, maar het huis blijft in goede conditie. De man kijk naar zijn buurman en denkt: “Pfff ik wacht nog wel even”. Tien jaar later denkt hij: “Kom, ik ga eens aan de slag”. Veel van het houtwerk is verrot en het huis moet volledig overgeschilderd worden. Kosten duizenden euro’s en veel ellende …”

Banner OMC Body & Mind

Toekomst (Geestelijke) Gezondheidszorg – dichtbij cliënt en eigen regie
Anno 2015 weet de cliënt meer dan de behandelaar vaak denkt. Anno 2015 worden (veel) cliënten binnen de Zorg als een klein kind behandeld. Anno 2015 is de cliënt soms wel 2-4 uur onderweg om bij een afspraak van 15-45 minuten aanwezig te kunnen zijn. Anno 2015 heeft de cliënt nog steeds geen eigen regie, de behandelaar bepaalt … en de cliënt heeft maar te doen, of hij wil of niet.

Een zwart scenario? Nee. Het is in veel instellingen in Nederland nog de realiteit van de dag. En met de transitie van de zorgtaken naar de Gemeente dreigen ook nog eens honderdduizenden tussen het wel bekende ‘wal en het schip’ te vallen. Onacceptabel in een maatschappij als de onze.

De toekomst in de (Geestelijke) Gezondheidszorg 2015-2020 – de oplossing?
Ik zal niet zeggen dat het DE oplossing is, dat zou arrogant zijn. Maar dat de Zorg moet veranderen, dat is duidelijk. Met de OMC Vitaliteit Centra zetten wij de eerste stap.

In 2020 heeft Nederland een landelijk netwerk van meer dan 100 vestigingen in heel Nederland, bemenst met bevlogen zelfstandige professionals die vraaggestuurd werken. Op de regiokantoren waar alle disciplines binnen de Zorg (zie 1e alinea) aanwezig zijn. Waar met een holistische visie gekeken wordt naar de problematiek.

Banner - downloaden ondernemingsplan OMC Vitaliteit Centra

De cliënt heeft eigen regie en de behandelaar komt regelmatig thuis bij de cliënt. In de wijken van de grote steden zijn er wijkgerichte vestigingen die samenwerken met thuisorganisaties, het buurthuis en de vele vrijwilligers die Nederland kent onder andere in de mantelzorg.

Een betere en snellere behandeling en preventie wordt tijdens de behandeling al toegepast om de in 2014 nog veel voorkomende ‘draaideurpatiënten’ te voorkomen. Binnen bedrijven, organisaties en de overheid is het op de ‘werkvloer’ logisch dat je gaat sporten, aan yoga doet of een gesprek hebt met de OMC-coach over wat er op dit moment speelt in het leven. Minder ziekteverzuim is het gevolg. En … we kunnen er over praten! Tenslotte, iedereen heeft wel wat!

Is dit een droom?
Mooi geschreven Martin, maar nog geen realiteit. Klopt! Binnenkort wel, als de eerste vestiging open gaat, de tweede, de derde … OMC Vitaliteit Centra laat de komende jaren zien dat het anders kan en anders moet. De zorg wordt onbetaalbaar, zeggen ze, maar als je de Zorg aanpakt zoals ik de afgelopen 900 woorden heb geschetst, dan gaat het lukken! Samen werken aan een nieuwe Gezondheidszorg. En denk aan de quote “De omgeving van de mens is de medemens” (Jules Deelder). Dat is waar alles om draait.

Banner - Word franchisenemer bij OMC Vitaliteit Centra logo

Ook partner worden van OMC Vitaliteit Centra?
Reeds 3 partners gingen u voor in de maand oktober!
Vandaag tekende de 4e partner voor OMC Vitaliteit Centra (regio Arnhem). OMC zit op koers! Eind van dit jaar naar verwachting 10-20 OMC partners.

Bent u ZZP’er? Bent u coach, trainer, psycholoog of psychiater? Of past u bij één van de 20 andere vacatures (klik op bovenstaande banner)?

Dinsdag 6 januari 2015 is de eerste bijeenkomst van het nieuwe jaar!

Wilt u er bij zijn? Stuur dan uw motivatie en CV naar hester.morsdorf@omcenters.nl en u krijgt een uitnodiging voor de laatste bijeenkomst van OMC van dit jaar 🙂

Een vitale en positieve groet, Martin

LOGO Petitie Het Roer moet OM in de Gezondheidszorg III

PS: TEKEN de petitie (klik op het logo) en steun de petitie “Het Roer OM in de Gezondheidszorg” OOK via onze Twitter en Facebook accounts – klik op de onderstaande logo’s en ga naar de sociale media van “Het ROER gaat OM in de Gezondheidszorg”

Social Media MJM - Facebook Icon Pagina Het ROER OM!   Social Media MJM - Twitter Icon  Het ROER OM!   Social Media MJM - Facebook Icon GROEP – Het ROER OM!

Advertenties

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Het roer gaat OM!, Orange Monday, Vitaliteitfactor©, Zelfstandige zorgprofessional, ZZP en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op 7e franchisenemer tekent bij franchise formule Orange Monday Centers! Check de vacatures voor zzp’ers

  1. Wilma van der Jagt zegt:

    Het kan wel Martin, preventie, vroegsignalering in de wijk. In de wijk is iets anders dan wijkgericht werken. Vanuit mijn beroepsgroep de NVSPV is een uitgewerkt project hiervoor met als doel de GGZ in de Wijk neer te zetten, letterlijk. Dit voor alle bewoners van 0 tot 100, dus niet alleen voor specifieke groepen. Binnen de somatische zorg is dit al in elkaar gezet via Zichtbare Schakels, wijkverpleegkundige nieuwe stijl, echter het gapend gat is de afwezigheid van een GGZ professional als wijkzuster GGZ. Wijkgericht werken is hetzij als behandelaar aan huis komen of zoals nu geregeld, op consultatieve basis vanuit de BasisGGZ. De allergrootste “maar” is de grote afstand tot die inwoners van de wijk, immers het is GGZ op afroep. Van vroegsignalering, preventie en voorkomen van opeenstapeling van narigheid is geen sprake. De wijkzuster GGZ in de persoon van een SPV letterlijk in de wijk, als bekend gezicht, zonder drempels, bereikbaar voor iedereen en ook direct bereikbaar in complexe situaties, ook als discipline en vraagbaak binnen een Sociaal Wijkteam.

    Dit is waar ik in mijn woonplaats mee bezig ben, alleen, met op de achtergrond 1 van de schrijvers van het project wanneer ik hem nodig heb voor vragen. Inmiddels ben ik zover dat ik ongeveer kind aan huis ben op het gemeentehuis, benader ik alle raadsleden van alle partijen met mijn missie. Het is altijd beter eerst een gezicht te kennen en daarna alle info op te sturen.

    Merk ik dat gewoonweg onbekendheid de grootste rol speelt en dat mensen ook schrikken wanneer ik uitleg waar de ontbrekende schakel zit. De weg die ik nu aan het bewandelen ben is nieuw en ik ben aan het doen. Wachten en afwachten, toezien om daarna te gaan mopperen is geen optie, nee, ik heb ervoor gekozen om de gemeente te helpen. Dit doe ik vanuit mijn grote bezorgdheid als mens/inwoner en als professional en heb een doel; Goede GGZ zorg bereikbaar maken en houden voor alle bewoners in de wijk. Kleine vragen, grote vragen, maakt niet uit en in eenvoud of complexiteit mijn helpende hand te bieden.

    En wanneer je graag wilt weten wat dit alles inhoud wat ik doe, stuur ik je met liefde en plezier een email op met de info die ik ook hier rondstuur. Want hoe meer mensen hiervan op de hoogte zijn en dit omarmen, hoe blijer ik ben!

    Groet van een bevlogen mens!

    Wilma van der Jagt

  2. reinejragolo zegt:

    =iedereen heeft wel wat.=
    Inderdaad Martin. Laat het glas niet half leeg zijn,

    • Bedankt voor je reactie, een half leeg glas is (in Nederland) niet erg, hij kan altijd gevuld worden door de kraan. Belangrijk is daarin je eigen regie te nemen en over drempels heen te stappen. Psychische klachten zijn onzichtbaar, maak ze zichtbaar en vul dat glas! Groet, Martin

  3. Pingback: Toch doet het nog steeds pijn … #Kerst #Christmas #kinderen | Martin Jan Melinga

  4. Pingback: Precies op de helft: #ZwartWit – De Lijst der Lijsten .. al ruim 40 jaar een begrip! #TOP2000 @NPORadio2 | Martin Jan Melinga

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s