Maak jij je nog druk over de Zorg?? Ik wel TEKEN #Petitie Het Roer OM in #Gezondheidszorg

Tegenwoordig hoor ik heel vaak ‘Ik maak mij niet meer druk’. Er is een soort van lamlendigheid in Nederland bij heel veel mensen.  Mensen zijn dingen zat, waarom? Omdat ze het gevoel hebben dat het toch allemaal geen zin heeft. Waarom zou ik nog gaan stemmen … Waarom zou ik mijn stem laten horen … Waarom zou ik een petitie tekenen…. Ik ben petitie-moe, er zijn er wel 1000 en ‘ze’ doen er niets mee.

Ik ben het met jullie eens! Ik ben het eens met de meerderheid van de Nederlandse bevolking. Ik stel voor dat we een mooi team van ministers en staatssecretarissen (eerlijk verdeeld over alle partijen) samenstellen en die mogen dan voor het leven die functie bekleden, net als rechters.

Alleen als ze heel erg de boel verknallen, worden ze uit hun functie gezet en dan komt er weer een nieuwe minister, voor het leven. Is dat een goed idee of niet? Ik vrees wel dat ons team van ministers en staatssecretarissen elke week/maand gaat veranderen. Niemand doet het goed toch? Hoeven we ook geen verkiezingen meer te houden, dat scheelt ons weer een heleboel tijd in ons drukke leven. 5 minuten in een stemhokje is ook erg lastig.

Daarna snel terug naar ONS leven dat WIJ belangrijk vinden. Ons huis, onze kinderen (als we die hebben), ons werk (als we dat hebben), onze auto (als we die hebben) en de social media (als we die hebben) Ik hoorde laatst van iemand dat hij niet op de social media zat, maar dat hij wel de petitie wilde tekenen. Kan dat? JA, natuurlijk, een handtekening op papier (zo 20ste eeuw) is van harte welkom.

Maar goed, waar was ik. Ik heb sinds 4 augustus een bevestiging gekregen van wat ik al dacht. Het interesseert ons allemaal geen lor meer. Op een kleine 1% van de Nederlandse bevolking na dan, als we daar aan komen. We hebben geen zin meer om uit ons coconleven te stappen. Als WIJ het maar goed hebben. Dat 331.000 mensen zelfs hun ziektekostenverzekering niet meer kunnen betalen, het interesseert ons niet meer. Een klein nieuwtje in de stroom van nieuwtjes die even 10 minuten interessant waren in Nederland.

Is het iets heel ergs dan duurt de aandacht voor het nieuws wel 1 of 2 weken. Denk aan het neergeschoten toestel MH17. Maar goed, ik maak mij niet druk meer … het zal mijn tijd wel duren. Ik ben 50 jaar en heb volgens de statistieken nog 30 jaar te leven. Die kom ik ook nog wel door ….

Wat een nare droom
Poef!!! Wat een nare droom … was ik mij toch in slaap gevallen voor de TV. Logisch, ik had hard gewerkt en de film was nu niet echt inspirerend. Maar die droom … daar ga ik wat mee doen!

Blog Just a Dream - PetitieKlik op de banner en ga naar www.TimeToChangeNL.nl en steun de petitie!

Afgelopen woensdag was ik samen met premier Rutte en minister Schippers op het congres “Anders denken over psychische klachten”. Een mooi congres … maar het zal mijn tijd wel duren. Waarom? Onze politiek leider had het over de participatiemaatschappij! Toen ik dat woord hoorde, kreeg ik pijn in mijn buik. Vandaar die droom. Hoe kunnen we in godsnaam een participatiemaatschappij creëren als we ruim 17 miljoen individualisten (ook in de dop) hebben in Nederland?

Ik weet het echt niet en wie het weet, mag het zeggen. Als kinderen van rond de 10-16 jaar zo’n 5 uur per dag (in de vakanties iets meer) bezig zijn op hun smartphone in plaats van het spelen met vriendjes in ons mooie Nederland dan geloof ik zeker dat mensen denken: ‘ik maak mij niet meer druk … het zal mijn tijd wel duren’.

AVA ORANGE MONDAYMaak het verschil, klik op de afbeelding!

Maak het verschil
Wij zijn mensen en weet u wat het verschil is tussen mensen en dieren? Dat wij een zekere vorm van intelligentie hebben, die ons boven dieren plaatst. Helaas zijn wij dat de afgelopen 20 eeuwen steeds minder gaan gebruiken. Daarvoor in de plaats is EGO ontstaan. Niet één voor allen en allen voor één, maar zorgen dat ik (en misschien mijn gezin) het goed hebben. Ikke, ikke en de rest kan stikken (gezegde uit mijn jeugd), dat is wat Nederland is verworden.

IK leg mij daar niet bij neer!  –  IK maak mij wel druk!! – Time To Changen NL!

Niet voor mijzelf, maar voor iedereen die vroeg of laat met de gezondheidszorg te maken heeft. En ik kan u nu al vertellen, als we NIETS doen dan is het echt te laat voor iedereen die in de jaren  50/60/70/ enzovoort geboren is. Dan kan je ZELF je zorg gaan regelen.

Dan kan je van dat mooie koophuis (als je dat hebt) naar een huurhuis (omdat je zelf de zorg moet betalen) dan moet de auto er uit (als je die al had) en vakanties …. Die zijn er alleen voor de groep die gezond zijn en/of een hoog inkomen hebben.

Dat kan toch niet zo zijn! Ga alsjeblieft naar de Petitie (al is het de laatste petitie die je ooit tekent) en laat zien dat JIJ het verschil maakt. Zesduizend (6.000) handtekeningen, we moeten ons gaan schamen! Dat is 0,02% van de Nederlandse bevolking, ik begrijp het niet … U wel? Wie het weet mag het zeggen!

Banner Petitie - Teken de petitie en dank voor uw steun - Orange Monday logo

TEKENEN kost 2 minuten van uw kostbare tijd, maar het rendement voor de toekomst kan heel hoog zijn! TEKEN VOOR een betere en betaalbare Gezondheidszorg (nu 100 miljard per jaar) en TEGEN het beleid van onze regering in de persoon van mevrouw minister Schippers van Volksgezondheid. Op naar 10.000 handtekeningen per 01-01-2015, omdat het kan!

Dank en een prettig weekend! Positieve groet, Martin

PS-I: Ook u kunt meedenken met “Het Roer moet OM in de Gezondheidszorg”. Hoe? Orange Monday formeert in 2015 een Nationale Gezondheidszorg Denktank die het voorstel uitwerkt HOE de Gezondheidszorg moet veranderen, voor nu, maar vooral voor de toekomst! Dat dienen wij in bij de Tweede Kamer! U hoort spoedig meer 🙂

Banner petitie Orange Monday Het Roer om - mak schaap

PS-II: Steun OOK onze Twitter en Facebook accounts – klik op de onderstaande logo’s en ga naar de sociale media van “Het ROER gaat OM in de Gezondheidszorg”

Social Media MJM - Facebook Icon Pagina Het ROER OM!   Social Media MJM - Twitter Icon  Het ROER OM!   Social Media MJM - Facebook Icon GROEP – Het ROER OM!

 

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in #OM Denken, De Wereld draait door!, Minister Schippers, OM Centers Kids, Petitie Jeugdwet, Petitie Vrije Artsen Keuze, Petitie: Het ROER moet OM in de Gezondheidszorg, PETITIE: minister Schippers, Politiek en beleid. Bookmark de permalink .

3 reacties op Maak jij je nog druk over de Zorg?? Ik wel TEKEN #Petitie Het Roer OM in #Gezondheidszorg

  1. Pingback: Ik maak mij niet meer druk .. het zal mijn tijd...

  2. Pingback: De #herfst begint vandaag … niet alleen het weer verandert!? #Gezondheidszorg #GGz #Petitie | Martin Jan Melinga

  3. Pingback: Maak JIJ je nog druk over de #Zorg? #Demonstratie @FNV #RedDeZorg en #Petitie hebben geen zin … | Martin Jan Melinga

Geef een reactie

