Valentijnsdag 2015 – Uit mijn hart geschreven :-)

Het is voor het eerst! Wat? Voor het eerst schrijf ik twee blogs op één dag. Dit unieke moment voor mij is te danken aan Jeroen van Inkel, DJ van QMusicNL. Ik heb net de radio aangezet, komt er een gesprek met een dame die vanavond ook naar de ‘Valentijn’ bijeenkomst gaat in het Martiem Museum. Zeelieden op zoek naar een date als vervolg op het succesvolle ‘Boer zoekt Vrouw’. Bent u een zeeman of zeevrouw, klik dan op onderstaand plaatje! Zo niet, lees dan door 🙂

Blog Valentijn - Zeeman zoekt vrouw - Orange Monday

Valentijnsdag
Voor mij is dit de 2e Valentijnsdag op rij met mijn lieve vriendin. Een heerlijk gevoel dat er een vrouw is die van mij houdt en die het leven met mij deelt, lief en leed! Kortweg, ik ben dankbaar en blij met mijn Valentijn!

Blog Valentijn - mooi hart - Orange Monday

Waarom vertel ik dat? De 5 jaar daarvoor had ik geen redenen om Valentijnsdag te vieren. Ik had psychische klachten (bipolaire stoornis) en was verwikkeld in een (v)echtscheiding. Niet echt redenen om Valentijnsdag te vieren dus.

Nu is dat anders. Ik weet nu dat begrip voor psychische klachten en liefde hand in hand kunnen gaan. Dat het mooi kan zijn om gevoelens omtrent die klachten te delen met iemand van wie ik houd en die van mij houd. Omdat ze bij mij blijft om wie ik ben en niet omdat ik een etiket van de Geestelijke Gezondheidszorg heb mij verlaat, wat in mijn 3 voorgaande serieuze relaties wel is gebeurd.

De reden? Omdat er in Nederland veel onbegrip is voor mensen met psychische klachten. Er is vaak angst voor het onbekende, angst voor iets wat je niet begrijpt. Te weinig voorlichting over wat psychische klachten zijn en wat ze met een mens kunnen doen.

Prachtige witte zwanen via Cynn

Valentijnsdag 2014
Ik ben blij met MIJN valentijn. Ik hoop dat iedereen die MET of ZONDER psychische klachten, nu of in de toekomst zijn of haar valentijn zal vinden! Begrip voor psychische klachten en liefde is wat ik iedereen gun!

Geen dating feestjes, geen dating sites maar begrip voor die mensen met psychische klachten die eenzaam zijn en geen contact hebben in de ‘buiten’wereld.
Zij zijn net zo ‘normaal’ als jij! Behandel ‘ze’ zoals je zelf behandeld wil worden. Als dat gebeurt is Valentijnsdag 2015 voor veel mensen een mooiere dag dan vandaag!

Iedereen een fijn Valentijnsdag gewenst 🙂

Positieve groet, Martin
Time To Change - Time To Talk

PS. It’s Time To Change ook op Valentijnsdag! Hoe doet u mee? Om te beginnen door @TimeToChangeNL te volgen op Twitter of onze nieuwe groep op Facebook. Praat mee, ga het gesprek aan … want het roer gaat #OM

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Acceptatie psychische klachten, Bipolaire Stoornis, Psychische diagnose en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Valentijnsdag 2015 – Uit mijn hart geschreven :-)

  1. ❤ Because you're worth it 😉

  2. H. Warmenhoven zegt:

    hartverwarmend, gun het iedereen. mooie Valentijn aan allen die dit lezen in aansluiting op MJ.

  3. Mooi blog waarin je weer vanuit je hart beschrijft wat je voelt. Heerlijk dat je je leven deelt met de mens die van je houdt om wie je bent. Een prachtig cadeau. Wens je jaren vol geluk, Martin Jan.

Geef een reactie

