Mijn verhaal … Wat is lef?

Vandaag heb ik ‘mijn verhaal‘ geschreven voor een schrijfwedstrijd! Zoals u wellicht weet, ben ik oprichter van de Orange Monday Foundation. Hoe ik daar toe gekomen ben, kunt u lezen in het verhaal dat ik hierover heb geschreven. Over wanneer ik voor het eerst in mijn leven absolute lef had en leg bloot hoe mijn leven was, werd en is geworden. Zoals bij mijn bipolaire stoornis past, een leven van pieken en dalen. Dit verhaal is de aanzet tot mijn boek dat in mei 2014 uitkomt. Mijn droom 🙂

Blog Mijn verhaal - Header Jouw Verhaal - Orange Monday

Wilt u mij hier nu al mee helpen? Als u op mij stemt via

http://www.jouwverhaal.nl/?app_data=1269&doVote=true (even geduld aub met stemmen, de site is een beetje traag)

maak ik kans op een boekcontract bij Wind Publishing. Kom ik bij de laatste 10 dan wordt mijn verhaal eind april 2014, vlak voor de opening van Orange Monday Center Amersfoort in boekvorm gepubliceerd.

Wat zou dat mooi zijn voor de Orange Monday Foundation!

Bedankt voor uw stem! Warme groet Martin

Mijn verhaal voor JouwVerhaal.nl 

Wat is lef?  Elke keer anders … tweepolig!
‘Wat is lef?’ is de vraag die meteen bij mij opkomt. Uiteraard heb ik het even gecheckt in de dikke Van Dale en die is er simpel over; Lef is moed of durf.

Via via werd ik geattendeerd op de wedstrijd via het Kruidvat. Aangezien ik dit jaar nog mijn boek ga schrijven, leek mij dit een mooie gelegenheid te beginnen. Ik had er wel een beetje moed en durf voor nodig, maar hieronder staat wat ik onder lef versta.

Martin Handtekening Notaris

Als het goed met je gaat
Vóór 2009 zou ik anders over het woord denken dan nu. Zo mooi is de Nederlandse taal dan ook wel weer. Je kunt er alle kanten mee op. Vóór 2009 ging het leven voor mij op rolletjes. Ik was getrouwd met een mooie vrouw, had twee mooie kindjes en zo over het algemeen kreeg het leven van mij het cijfer 8. Het cijfer dat ik kon geven aan ‘lef’ was misschien nog wel hoger. Geen berg was mij te hoog. Ik had overal moed voor en ik durfde het ook nog. Vele deuren gingen open, op dat moment nog in de modebranche. Het kon allemaal niet op.

Fashion & Lifestyle was hetgeen mijn leven zelfs regeerde. Een mooi ingericht huis, mooie kleren en natuurlijk een mooie cabriolet voor de deur. Lef is niet zo moeilijk als het goed met je gaat. Dan durf je makkelijk nieuwe dingen aan en de simpele dingen in het leven, zoals boodschappen doen zijn “een fluitje van één cent”, zoals mijn moeder zou zeggen.

blog mijn verhaal - Saab Cabrio - Orange Monday

Met Fashion had ik ook glitter and glamour in mijn leven. Vele modeshows gezien, gereisd, ontwerpers en modellen ontmoet en in die wereld leek het of iedereen net zoveel lef had als ik. Iemand die succesvol is, lijkt ook veel meer lef te hebben dan andere mensen. Dat dat vaak uiterlijke schijn is, daar kom ik straks op terug.

Als het minder met je gaat
Na 2008 kwam er een kentering in mijn leven. Na een relatie van 10 jaar, waarvan 5 jaar getrouwd,  kreeg ik te maken met een scheiding. En wat voor één. Anno 2014 heb ik nog steeds te maken met de gevolgen daarvan. Mijn twee kinderen Willem (9) en Eline (5) heb ik sinds mijn verjaardag op 22 mei 2011 niet meer gezien. Op het moment van het schrijven van dit artikel dus ruim 2,5 jaar.

Blog Rechtspraak Omgangsregeling ringen

De ‘strijd’ begon in 2009 en heeft zijn pieken en dalen gekend. Na ruim een jaar strijd kreeg ik in september 2010 een weekendomgangsregeling die in 2011 met een grote schok tot stilstand kwam. Voordat het zover was heb ik ruim 10 rechtszaken gehad met mijn ex-vrouw. Niet alleen over de kinderen, over alles wat je kan bedenken. Met recht een vechtscheiding.

Wat betreft lef? Dat werd een stuk minder. Het cijfer voor het leven in het algemeen daalde hard naar een 6- en mijn lef-factor, die daalde mee. Ook een 6-. Waarom? Mijn zelfvertrouwen kreeg een flinke deuk. Mijn leven was gericht op mijn gezin en dat werd voor de tweede keer afgepakt …….

Dit zijn de eerste 500 woorden van het verhaal van in totaal ruim 2600 woorden.
U kan stemmen tot vrijdag 17 januari 24.00 uur via http://www.jouwverhaal.nl/?app_data=1269&doVote=true

Zaterdag zal ik, als ik bij de 40 finalisten hoor, de rest van het verhaal publiceren via dit blog. Ik heb een behoorlijke achterstand dus elke stem telt!

Dank voor het stemmen, een mooie stap richting mijn eigen boek.

Warme groet, Martin

It’s Time To Change = Orange Monday 🙂

Vierkant-Logo-Orange-Monday-met-tekst

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Acceptatie psychische klachten, Bijzondere mensen, Bipolaire Stoornis, Depressie, Diagnose, Echtscheiding, GGz Instellingen, Het roer gaat OM!, Kinderen, Omgangsregeling, Omgangsregeling kinderen, Over Martin Jan Melinga, Psychische diagnose, STIGMA, Wat is lef? Mijn verhaal ... en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Mijn verhaal … Wat is lef?

  1. H. Warmenhoven zegt:

    heb m’n stem uitgebracht MJ. kan je het ook plaatsen onder je profiel op LinkedIn en Facebook enz. twitter het rond, dan schiet je een heel eind op naar de 40!.
    suc6 you deserve it.

Geef een reactie

