Ook een hekel aan lijstjes? Ik niet … #Top2000

Update 31 december 2013
Zoals ik al in dit blog schreef, ik kan nooit inschatten hoe vaak mijn blogs gelezen worden. En wat gebeurt er … dit blog is door u zo goed gelezen dat het nog voor het einde van dit jaar al in de top 5 staat! Cool en bedankt voor het lezen! In deze dagen van ‘lijstjes’ in 3 dagen in de top 5 – Prachtig!

Blog top2000 - music-1 - Orange Monday
Muziek verbindt en dat is een mooie tip ook voor Orange Monday 🙂

Nog een kleine inhoudelijke toevoeging aan dit blog, ik heb het ook al getweet, het is niet te geloven dat Michael Jackson, the King of Pop, kortweg ‘MJ’ NIET in de top 100 staat van de Top 2000. Bij deze alvast een oproep voor 2014, het kan niet zo zijn dat de 133ste plek de hoogste plek is. Zijn album Thriller is nog steeds het best verkochte album ter wereld. Volgend jaar allemaal stemmen op MJ! Thanks!

blog top2000 - thriller-cover - Orange Monday

Ik wens u een fijne jaarwisseling en de beste wensen voor het nieuwe jaar! Met de hoop dat (zo veel mogelijk) wensen ook daadwerkelijk uitkomen in 2014!

Warme groet, Martin

Blog 28 december 2013
Op 1e Kerstdag werd de Top 2000 op Radio 2 verrassend geopend door Gijs Staverman. De Top 2000 wordt ook wel de ‘lijst der lijsten’ genoemd, en in mijn ogen is dat ook zo. Ik kwam tot de ontdekking dat ik al 40 jaar!!! luister naar de Top 100 en later de Top 2000 aller tijden. Toen nog uitgezonden door Veronica.

blog top2000 - Gijs Staverman - Orange Monday

Een saillant detail is dan weer dat Gijs Staverman in 1991 is begonnen bij Veronica. Hij presenteerde in 1993, weer precies 20 jaar geleden, zelfs de Top 100 Aller Tijden 🙂 De trotse nummer één was toen Guns N’ Roses met Sweet child of mine, dit jaar ook nog net binnen de top 100 op nummer 58. De cirkel is rond.

Rituelen zijn mooi
Die eerste top 100’s kan ik mij nog goed herinneren. Ik luisterde tot 12 uur ’s nachts in mijn bed met de cassetterecorder in de aanslag. Balend als de DJ door het nummer heen had gepraat. En toen nog spannend tot het eind. De top 100 was het best bewaarde geheim van Hilversum. In mijn eerste Top 100 stond Child in Time van Deep Purple op één, wat mij betreft één van de mooiste nummers ooit, samen met de Bohemian Rapsody van Queen die het stokje van Deep Purple overnam. Zeker in de Top 2000! In 15 edities stonden ze 13 x op nummer één … en terecht!

blog top2000 - Queen_-_'Bohemian_Rhapsody - Orange Monday

Overigens is al bijna 40 jaar MIJN absolute nummer 1 John Miles met ‘Music was my First love’ uit 1976. Dit jaar 19 plaatsten gezakt naar 129. Het nummer gaat als een rode lijn door mijn leven 🙂

blog top2000 John Miles Music - Orange Monday

Mooi om te zien dat zo’n top 2000 een (groot) deel van Nederland verbindt en zorgt voor een ongekende saamhorigheid. Was het altijd maar zo …

Blogs schrijven … ook een ritueel
Sinds 31 mei 2013, toen ik mijn ‘Eerste blog, Wie ben ik?” schreef, schrijf ik wekelijks 2-3 blogs. Waarom? Omdat we niet in een perfecte wereld leven. Dat kan ook  niet want mensen maken fouten en dat blijft zo, dat geldt natuurlijk ook voor mij. Toch vind ik dat ik kritische blogs moet blijven schrijven, het is een soort van ritueel geworden. Ik zie, lees of hoor misstanden. Ik denk er over na en later schrijf ik er een blog over, soms ook direct zoals met de Tyfoon in Azië.

Tweepolig Blog the-mask-of-zorro-original

Lijstjes
Ik schrijf pas 7 maanden blogs maar het zijn er al ruim 70 geworden. In de lijst naast mijn blog staan altijd de laatst 10 blogs. Dat betekent dat er dus 60 uit beeld zijn geraakt. Misschien leest u pas sinds kort mijn blogs en heeft u de komende dagen een uurtje over, lees dan mijn favoriete of mees gelezen blogs!

Meest gelezen blogs 2013
Het absoluut veruit meest gelezen blog had bijna 1.000 lezers. (update 29-12-13 precies 1000x gehaald #trots) Ik vind het een top resultaat, zo’n groot bereik heb ik nog nooit gehad. Ik ga er wel voor, in 2014 nog weer meer mensen te bereiken met mijn boodschap die bestaat uit “positief” denken en verandering realiseren binnen de Geestelijke Gezondheidszorg 🙂

1. Gevaarlijke Gekkies … Moet ik mij aangesproken voelen? Datum 23-11-2013

2. Psychische Ziekte? No Way! – Datum 14-08-2013

3. Zelfmoord … eigen keuze of gevolg? – Datum 12-09-2013

4. Familiedrama’s; moeten we er aan wennen? #Jeugdzorg – Datum 10-09-2013

5. Een foute GGz diagnose … En de gevolgen? – Datum 05-08-2013

Mijn favoriete blogs
Als je net als ik blogs schrijft, zal het wel herkenbaar zijn, soms denk je, wow dit gaat een top blog worden … voor jezelf dan! En soms schrijf je een blog met de gedachte, deze zal niet een groot publiek bereiken en dan staat ie zomaar in de top 10.

Tegen stigma of voor Acceptatie - Orange Monday

Het perfecte blog? Ik weet het (nog) niet. Ik schrijf vanuit mijn hart … Blogs uit mijn hart staan hieronder, niet de meeste lezers maar voor mij wel een belangrijke boodschap:

1. Mijn eerste blog, wie ben ik? – datum 31 mei 2013

2. I have dream … Martin Luther King & Nelson Mandela RIP – datum 28-08-2013

3. Het roer gaat #OM! Hoe? – datum 29-07-2013

4. Tweepolig … zijn we dat niet allemaal? – datum 08-07-2013

5. Beleid maakt Geestelijke Gezondheidszorg kapot! – 23-09-13

Op naar een nieuw jaar; ik heb zin in 2014
Ik ben sowieso meer een mens van even dan van oneven jaren. Dat zal te maken hebben met het feit dat ik in 1964 ben geboren en 22 mijn geluksgetal (en mijn geboortedag) is. Wel grappig, de Top 2000 wordt uitgezonden op kanaal 222 en als je een sms wilt sturen dan mag dat naar 2222. Toeval bestaat niet …

cropped-top2000-header1.jpg

Ik kan niet anders zeggen (3 dagen voor Oud & Nieuw) dan dat 2013 uiteindelijk een mooi jaar is geweest. Zowel privé als zakelijk. Op dit moment is het voor mij vooruit kijken, naar een mooi 2014. Ik mag dan op 22 mei 50 jaar worden. Een mooie leeftijd, toch? Ik hoop dan, na bijna 3 jaar afwezigheid, mijn kinderen weer te zien.

OMC - Omdat het nodig is .....

Zakelijk kijk ik uit naar de opening van OM Centers in het voorjaar van 2014. Er wordt nu al hard gewerkt aan de realisatie. Ook in 2014 wordt het bestuur uitgebreid waardoor Orange Monday een nog stabielere basis krijgt en we alle plannen die wij willen realiseren ook gaan uitvoeren.

Ik wens iedereen een stabiel 2014 met persoonlijke groei, veel geluk en vooral gezondheid. Een goede gezondheid is wat mij betreft toch de basis van een mooi leven.

Warme groet, Martin

It’s Time To Change! Het roer gaat om in Nederland; De tussenstand van onderstaande petitie is 69. 798. Laten we er nog voor 2014 het mooie ronde getal van 70.000 (of meer) van maken! Sinds 12 december al weer meer dan 3.000 handtekeningen, al mijn lezers bedankt!!

Teken de #petitie Jeugdwet, klik op onderstaand plaatje. Thanks!!! 🙂

blog jeugdzorg - Transitie Jeugdzorg - Orange Monday

 

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Echtscheiding, Het roer gaat OM!, Muziek - Music (is my first love), Orange Monday, Over Martin Jan Melinga, Samen Sterk tegen Stigma, Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Ook een hekel aan lijstjes? Ik niet … #Top2000

  1. Rickboonstra zegt:

    Hoi Gijs Staverman wij waren zaterdag bij jou van 13:00 tot 13:30uur wel erg gezellig in het top2000cafe wel snel voorbij maar was erg leuk bij jou heb ook een paar foto’s van jou gemaakt zaterdag

  2. Pingback: Precies op de helft: #ZwartWit – De Lijst der Lijsten .. al ruim 40 jaar een begrip! #TOP2000 @NPORadio2 | Martin Jan Melinga

Geef een reactie

