Toch doet het pijn …

Update 5 april 2015 – Het is vandaag 1e Paasdag … hetzelfde gevoel als met Kerst (zie onderstaand geactualiseerde blog). Ook tijdens Pasen doet het pijn … een hart onder de riem van alle vaders (en moeders) die hun kinderen niet mogen zien. Onrecht voor de kinderen en de ouders die uit de wereld moet. Bij mij is er nu zicht op dat ik in ieder geval met 2 van mijn 4 kinderen straks weer een werkende omgangsregeling heb. Dit blog is een hart onder de riem van alle ouders die hun kinderen dit vrolijke Paasweekend niet zien.

Positieve groet, Martin

Update 13 januari 2014
Onder druk van één van de moeders van twee van mijn kinderen, mijn oudste zoon van 9 en mijn jongste dochter van 5, in verband met een aanstaande rechtszitting aangaande de omgangsregeling, heb ik de foto van mijn kids (van 3 jaar geleden) en de gefingeerde namen uit mijn blogs verwijderd. Als ik dit niet zou doen, zou zij aangifte doen inzake artikel 161 en 162 van het wetboek van Strafrecht, aangaande laster en smaad!

Bizar! Wat mij betreft de omgekeerde wereld, omdat ik ondanks een bestaande, door de rechtbank uitgesproken omgangsregeling, mijn kinderen al 2,5 jaar niet mag zien en ze alles gerechtelijk traineert. Dit is strafbaar onder artikel 279 strafrecht (blog), tot op heden geen aangifte gedaan …

blog vaders - vader puzzel - orange monday

Vervolgens heeft zij op 2 augustus 2013 persoonlijke mails (zie blog) van mij aan haar, verstrekt aan een zelfbenoemde privé detective J.S. te A., die hij vervolgens in een blog op het internet heeft geplaatst. Laster en smaad dus, geen aangifte gedaan tegen mijn ex omwille van de goede vrede en de kansen op een omgangsregeling met mijn kinderen.

Maar ook deze keer geef ik dus weer toe aan haar eisen, omdat ik vind dat deze issue’s een omgangsregeling niet in de weg mogen staan …..

Warme groet, Martin

Zie ook mijn blog “Oproep aan vaders en moeders” over falende omgangsregeling.

Blog 24 december – Kerstavond 2013
Morgen is het 1e Kerstdag … wederom een Kerst zonder mijn kinderen. Tijdens de Kerst van 2010 vierde ik deze voor mij bijzondere dagen met mijn (bijna) 4 kinderen. Ik had (ook) nooit gedacht dat dit mij zou overkomen … maar het gebeurt. De ooit zo favoriete Kerstmaand staat nu niet meer hoog op de lijst.

Het is ook raar … 22 mei 2011 zag ik ze voor het laatst. Op mijn verjaardag nota bene. Het enige contact met mijn kinderen dat ik nu heb, zijn de kerstkaarten die ik geschreven heb en waarvan ik hoop dat ze aankomen … en gelezen worden!

blog vaders - kind vader handjes - Orange Monday

Als ik dan naar @SeriousRequest kijk en ik zie al die kinderen op het plein… Ook ik had daar graag bij willen zijn … Mijn kinderen zijn elke dag in mijn gedachten, maar uit zelfbescherming niet meer op de voorgrond … dat zou een beetje masochistisch zijn. Maar juist nu …

Dit blog is een modus van rituelen, herinneringen en toekomst. Wederom een rijtje van 3 woorden, net als mijn blog over samenwerking. Laat ik ook deze toelichten, te beginnen met rituelen.

Rituelen
Ik kom uit een fijn en warm gezin, een onbezorgde jeugd zeiden ze vroeger. Ik weet niet of dat nu nog zo voor komt, ik hoor het nog zelden. Onbezorgd betekent dat je ouders hebt die het beste met je voor hebben, de mogelijkheden hebben en ook zorgen dat je een onbezorgde jeugd hebt. Wel met verantwoordelijkheden (auto wassen, grasmaaien etc). Maar ook met rituelen ..

Blog Kerst Hernhutter Ster - Orange Monday
De Hernhutter ster uit Zeist – bijna 50 jaar traditie – nu hangt hij ook!

Ik kom uit een gereformeerd (protestant) gezin en ben opgegroeid met de rituelen rondom Pasen, Hemelvaart,  Pinksteren, Sint Nicolaas en natuurlijk Kerst en Oud & Nieuw. Rituelen die minder belangrijk zijn geworden maar wel waardevol waren. Kerst had in de jaren ‘ 70 voor mij nog een echte betekenis, deze is minder geworden. Wel ook ruimte voor nieuwe rituelen zoals het luisteren naar de Top 2000 op Radio2, heerlijk! Maar ik mis soms de Kerst met mijn ouders zo’n 40 jaar geleden … mooi, maar een herinnering geworden.

Herinneringen
Over precies 6 maanden mag ik Abraham gaan zien. Op 22 mei 2014 hoop ik 50 jaar te worden. Toch een soort magisch getal. Op deze leeftijd worden herinneringen steeds belangrijker, mooie maar ook slechte. Het leerproces van het leven, elke dag weer.
Wat heb ik het afgelopen jaar geleerd?

Blog Kerst  Succes - Faillure - Orange Monday

Dat geluk en ongeluk heel dicht bij elkaar liggen …  zie ook
mijn blog hierover! Geluk zit in een kleine hoekje, ongeluk ook!

En dat ik beter voor mijzelf moet zorgen. De afgelopen 15 jaar heeft mijn bipolaire stoornis behoorlijk wat roet in het eten gegooid, 3 scheidingen 2 faillissementen, de laatste nog dit jaar. Gelukkig beëindigd op 24 september, al weer 3 maanden geleden. Ik ga steeds beter op mijzelf en mijn dierbaren letten. Lopen we niet te hard? Maken we nog echte tijd voor onszelf en elkaar? Tijd om de balans op te maken en te kijken naar de toekomst.

Toekomst (zakelijk)
Elke dag is weer een nieuwe dag van mijn toekomst. DAT is wat ik ook heb geleerd de afgelopen jaren. Je kan vooruit denken (en dat moet je ook doen) maar het gaat uiteindelijk om elke dag. Carpe Diem was toen ik 19 jaar was (31 jaar geleden) al mijn toverwoord. Dingen uitstellen heeft geen zin, van uitstel komt afstel, oude waarheiden nog steeds actueel. Ik leef elke dag ‘alsof’ het de laatste is, gebruik makend van de bronnen die elke dag op mijn pad komen. Vooral plezier!

Blog Kerst - Carpe Diem - Orange MondayEn een strandwandeling hoort daarbij … op de Bucket List voor 2015

De Orange Monday Foundation is een mooi voorbeeld, elke dag mooie contacten, persoonlijk of via de sociale media. Ik ben trots op wat er allemaal gebeurd. Awareness is een Engels woord dat moeilijk vertaalbaar is, maar steeds meer mensen begrijpen het Orange Monday gevoel. Stap voor stap dichter bij ons doel.  En natuurlijk OMC Vitaliteit Centra, nu al 13 franchisenemers en de 1e vestiging in zicht!

Toekomst (persoonlijk)
Mijn eigen toekomst? Het afgelopen jaar heeft mijn eigen toekomst gestaan in de ‘strijd’ die ik moet voeren om mijn eigen kinderen weer te zien. En … er voor te zorgen dat mijn kinderen mij mogen zien. Drie moeders beslissen dat mijn kinderen hun vader niet mogen zien. Zoals de moeder van mijn zoon Quint, sinds augustus 2012 niet meer gezien en hij is 4 jaar worden in januari 2015. Het rechtssysteem werkt traag, net als advocaten. Het is overvol in de rechtbank vanwege de vele scheidingen. Mijn verzoek aangaande de omgangsregeling van 2 van mijn 4 kinderen (op de foto boven links en rechts) is medio oktober 2013 ingediend en komt op 24 januari 2104 voor de rechter. BIZAR!!!

Maar nu al een jaar laat is steeds meer de oude gevoelens los, strijd heeft geen zijn. Wel gaan voor waar mijn kinderen en ik recht op hebben, een werkende omgangsregeling. Begrijpt u nu waarom ik zo fel was op het tekenen van de petitie Jeugdwet of vol passie ben voor Orange Monday? Ik hoop dat wij met de Orange Monday Foundation veel gaan bereiken in 2015 voor de vele mensen in Nederland die minder bedeeld zijn vanwege psychische klachten. Want dat het een feit is dat ik mijn kinderen niet kan zien vanwege mijn bipolaire stoornis is het hetzelfde als 1 + 1 = 2.

Time To Change NL, het motto voor 2015! Fijne Kerstdagen 🙂

Fijne Paasdagen en een positieve groet, Martin

(het blog is enigszins aan de tijd aangepast qua inhoud maar blijft actueel)

Time To Change NL Voorpagina

PS: OMC Vitaliteit Centra steunt de petitie “Het Roer OM in de Gezondheidszorg” u ook? Teken vandaag of steun ons OOK via onze Twitter en Facebook accounts – klik op de onderstaande logo’s en ga naar de sociale media van “Het ROER gaat OM in de Gezondheidszorg”

Social Media MJM - Facebook Icon Pagina Het ROER OM!   Social Media MJM - Twitter Icon  Het ROER OM!   Social Media MJM - Facebook Icon GROEP – Het ROER OM!

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Acceptatie psychische klachten, Diagnose, Echtscheiding, Faillissement, Het roer gaat OM!, Omgangsregeling, Orange Monday, Over Martin Jan Melinga, Rechtssysteem, Time To Change NL en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Toch doet het pijn …

  1. shivatje zegt:

    Martin, mag ik je veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Want als je kerst zonder kinderen moet vieren dat moet pijnlijk zijn.
    Ik lees al geruime tijd jouw schrijven, en er komt bij sommige teksten heel wat herkenning naar boven hoe organisaties soms werken.

    Wens je een zalige kerst toe.

    • Shivatje, dank voor je wensen. Ik zag dat je het afgelopen jaar veel van mijn blogs gelezen hebt en geliked hebt. Herkenning en voorlichting is mijn doel en dat van de Orange Monday Foundation. Natuurlijk is het pijnlijk, maar ik heb hoop en er is uitzicht dat het in 2014 anders zal zijn. Fijne dagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

  2. Wens je vrede in je hart en uitzicht op een toekomst samen met je kinderen, Martin. Carpe Diem ook in 2014.

  3. Martin, ik wens voor jou een mooie toekomst waarin ook je kinderen weer een rol mogen spelen.

  4. Martin ik hoop dat je ondanks alles toch goede kerstdagen mocht hebben. En dat 2014 het jaar van de vooruitgang mag worden. Het is vreselijk wat over de hoofden van kinderen gebeurt. Kinderen zijn altijd loyaal aan beide ouders en moeten ook het contact kunnen onderhouden met beide ouders. Het mag niet zo zijn dat de ene ouder de macht in handen heeft hierin en de andere ouder zo kan kwetsen. Als volwassenen zou je beter moeten weten. Kinderen hebben een veilige omgeving nodig.Om mij heen zie ik helaas veel van deze ellende. Als ouders van te voren eens meer beseften dat je kinderen 24 uur per dag, zeven dagen in de week en levenslang hebt zou je al een stuk verder zijn. Loopt het met je partner mis hierin dan blijf je nog wel verantwoordelijk samen en heb je rechten en plichten. We kunnen niet in iedere situatie kijken, mensen hebben allemaal hun eigen verhaal en beleving, maar wat altijd voorop moet staan is het kind.
    De petitie had ik al getekend.Ook ik ben een kind van gescheiden ouders en vader mocht mij niet zien, dit kwam later goed maar hij is jong overleden. Daarom kan ik de kant van het kind ook voelen. Je hebt beide ouders nodig.
    Goede jaarwisseling en blik op vooruit.

  5. jusd zegt:

    Dit is op Jusd herblogd.

  6. Pingback: Toch doet het nog steeds pijn … #Kerst #Christmas #kinderen | Martin Jan Melinga

Geef een reactie

