Geluk zit in een klein hoekje! Ongeluk ook … #Utopia

Update 31 januari 2014
Oeps! Afgelopen dinsdag gingen de kijkcijfers weer onder het miljoen (936.000), net als afgelopen vrijdag overigens. Het concept is verkocht aan Fox Amerika (uitzending één keer in de week, wellicht beter. Het lijkt er op dat dit niet het EI van Columbus is voor SBS6 en voor John De Mol. Terug naar de tekentafel? Onderstaand een grafiekje van de maand januari 2014 … De lijn naar beneden is duidelijk … het nieuwe is er af!

Kijkcijfers – januari 2014 
Blog Geluk - Kijkcijfers_Utopia_Januari

Update 22 januari 2014
Na ruim 2 weken ruim boven de miljoen kijkers te hebben gezeten (minimale grens van John de Mol) storten nu definitief de cijfers in. Gisteren nog 796.000 kijkers, een vrije val uit de top 10.

‘Veel kijkers klagen dat de tv-uitzendingen helemaal niet meer actueel zijn. Zo werd Jimmy (de vervanger van Lindy) gisteren samen met Peter en Hakim genomineerd voor vertrek terwijl tv-kijkers hem nog niet eens gezien hebben. De uitzendingen lopen meer dan een week achter bij de realiteit terwijl Utopia toch echt reality had moeten zijn.’ (Bron: Televizier.nl)

blog geluk - Utopia-SBS6 - Orange Monday

Vraag is nu wat de actie’s van John de Mol gaan worden. Het lijkt dat het beloofde succes voor SBS6 een Utopia zal blijven.

Update 15  januari 2014
Gisteren heeft de eerste inwoner #Utopia (SBS6) verlaten. Ook de kijkcijfers laten John de Mol in de steek. De 1 miljoen kijkers grens wordt bijna bereikt. Nu nog ruim 1,1 miljoen kijkers een daling van 24% in één week …

Update 7 januari 2014 Vandaag werden de kijkcijfers van Utopia bekend, een groep van 15 mensen zeggen hun oude leven voor één jaar vaarwel. De kijkcijfers van de 1e aflevering; 1,5 miljoen mensen hebben gekeken. Dit lijkt veelbelovend, maar is dat ook zo? Wordt Utopia de redding van John de Mol en SBS6? Of blijft het succes van SBS6 een Utopia …. Ik blijf het volgen!

Warme groet, Martin

Blog 13 december 2013
Zo op de valreep van het weekend gebeurt er dan van alles. Heeft u dat ook wel eens? Denk je “het is weekend” en dan gebeuren er dingen waar je op MOET reageren. Het begon eigenlijk met mijn tweet over Vrijdag de 13e. Net als “Blue Monday” zo’n mooi bedachte dag. Iemand bedenkt dat we ‘negatief’ moeten denken of zelfs functioneren. Niet onder de ladder door lopen, oppassen met zwarte katten, en … oppassen in het donker. Denk aan de films met ‘Friday the 13th’ in de titel, een half dozijn of iets dergelijks.

vrijdag-de-13e-heineken - Orange Monday Ik ging googelen over vrijdag de 13e en dan kom ik deze foto tegen, geweldig bedacht weer door de reclamemakers van onze Nederlandse trots, Heineken. En … positief denken dus! Van ongeluk kom ik dan zomaar terecht bij GELUK. Op 13 november werd weer de Quote 500 gepresenteerd. De één nog rijker dan de ander. De rijkste persoon in Nederland en tevens de hoogst genoteerde  vrouw in de lijst, op nummer 3 (net als in 2012 trouwens) mevrouw Heineken goed voor ruim 7 miljard euro. Ik snap hoe ze zo rijk is geworden (zie foto boven) maar eigenlijk is het bizar dat één persoon zoveel geld heeft. Ze zal er vast ook een heleboel goede dingen mee doen (hmm wel opvallend dat haar vermogen 33,3% gestegen is, zijn vast niet heel veel goede doelen geweest). Blog Geluk - Dollar-help-1-578 - Orange MondayDe Mol – Talpa Als we dan verder in de lijst kijken dan komen we bij het onderwerp waar ik naar toe wil. De heer John de Mol. Op de 4e plaats en goed voor een vermogen van ruim € 2.000.000.000,- verdient in de mediabranche. Vooral in zijn hele goede tijden met confrère Joop van de Ende. Het bedrijf heette toen Endemol (o.a. van Big Brother) en was SUPER succesvol en is SUPER goed verkocht. De heer de Mol kon zichzelf vanaf toen tot de Nederlandse miljardairs rekenen. Blog Geluk - Big Brother - Orange Monday Geld maakt niet altijd gelukkig Wat mij betreft begint er nu een fenomeen.  Iedereen dacht namelijk dat zijn vingers van GOUD waren. Maar dat bleek behoorlijk tegen te vallen. Na het drama met Veronica was de oprichting van Sport7 het dieptepunt van de carrière van John de Mol. Vervolgens richtte hij ‘Tien’ op … dat zou het helemaal gaan worden. Oeps, wederom de mist in. Hij heeft zijn gezicht uiteindelijk kunnen redden door de verkoop van onderdelen van ‘Tien’ aan RTL en daar ook (26% van de) aandelen te verwerven. Ik zeg, wás het dieptepunt … Blog Geluk - Sport7 - Orange Monday Het lijkt er namelijk op dat John de Mol met SBS6 zijn hand wederom heeft overspeeld. Samen met Sanoma heeft Talpa namelijk in de zomer van 2011 SBS6 gekocht. Talpa kreeg 1/3 in handen (aankoopbedrag 1,25 miljard) en ik zie nog het interview  met John de Mol voor ogen. SBS6 zou DE zender van Nederland gaan worden. Blijkbaar zijn er ook afspraken gemaakt met Sanoma hierover die geëffectueerd gaan worden in januari 2014. Lees het bericht op NU.nl Dat worden zware feestdagen … Wie koopt nu wie? Mijn ogen werden getrokken door een Tweet van één van mijn volgers. Als SBS6 echt een leuk programma wil maken dan moeten ze het maken over de klucht die al jaren gaat over SBS6 zelf met in de hoofdrol John de Mol. De mediamagnaat die denkt dat hij de kijker naar zijn hand kan zetten. Toevallig lees ik vanmorgen in de krant dat Fox ook op zijn reguliere zender de kijker (soms maar duizenden kijker in de avond) niet kan binden. Misschien een idee dat Fox SBS6 overneemt van Sanoma en Talpa? Blog Geluk - ik-ook-van-jou - Orange Monday Wat wil ik hier nu mee zeggen? Een paar dingen. Ten eerste de oude verzekeringskreet “Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst”.  John de Mol is een succesvol producent maar dat betekent niet dat hij met ALLES succesvol is. Check zijn Wikipediapagina maar. Ten tweede, gelukkig is NIET alles met geld te koop. De kijker heeft de afgelopen jaren SBS6 de rug toegekeerd. Met geld kan je soms goede programma’s kopen of maken, maar uiteindelijk moet er een afrekening plaatsvinden. De kijker zegt ronduit NEE tegen SBS6 en ik vraag mij af of dat erg is. We hebben veel zenders, maar de kwaliteit is vaak ver te zoeken. Als laatste, de individualisering van onze maatschappij. Vandaag was op het nieuws dat voor het eerst in Nederland er meer smartphones zijn dan computers. De tablet groeit ook snel, ruim 7 miljoen Nederlanders hebben er één. De vraag is, na de houdbaarheid van de papieren media, wat de houdbaarheid is van televisie. TV on Demand gaat een steeds grotere rol spelen. We willen kijken naar dingen op het moment dat wij dat goed achten. We zitten niet meer om 20 uur voor het Journaal, dat horen en lezen we de hele dag al via onze smartphone. Time TO Change - 5 voor 12 - Orange Monday Time To Change NL Ik kom tenslotte uit bij het stokpaardje van de Orange Monday Foundation. De hele individualisering moet ook toegepast worden in de zorg. Zeker in de Geestelijke Gezondheidszorg. Je kan groepen van mensen niet in een hokje duwen. Dat is al te lang gebeurd met het bekende Stigma als gevolg. Een individuele diagnose is waar wij met de Orange Monday Foundation naar streven. Check op onze site wat OM Centers daarin volgend jaar gaat doen. Ik wens iedereen een fijn weekend en ik ben heel benieuwd hoe de klucht rondom SBS6 gaat aflopen. Zwarte zwanen uitspraak: “Overleeft SBS6 2014!?” Warme groet, Martin It’s Time To Change! Hoe doet u mee? Om te beginnen door @TimeToChangeNL (Het roer gaat #OM) te volgen op Twitter of onze nieuwe groep op Facebook. Praat mee, ga de discussie aan … want het het roer gaat #OM Vierkant-Logo-Orange-Monday-met-tekst

Advertenties

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Acceptatie psychische klachten, Diagnose, Orange Monday, Social Media, Time To Change NL en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Geluk zit in een klein hoekje! Ongeluk ook … #Utopia

  1. Pingback: Toch doet het pijn … | Martin Jan Melinga

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s