Sinterklaasfeest … maar niet voor iedereen!

De tijd vliegt … 5 december 2010 staat mij nog goed voor ogen. Mijn toenmalige vriendin was in verwachting van mijn 4e kind, een cadeautje op zich. Mijn jongste zoon zou een Kerstkindje kunnen worden maar koos er toch voor geboren te worden in het nieuwe jaar 2011. Hello december header 5 december 2010
Sinterklaas is vooral voor mij het feest van gedichten … In ieder geval één keer per jaar mensen een beetje op de hak nemen. Een korte ‘levensles’ of inspelen op ‘nare’ gewoontes van mensen. Zeker met de entree van de laptop gaf dichten mij veel plezier. Bij het schrijven van mijn blog kwam ik er eentje tegen die ik wil delen:

Lieve Heleen*,
Je woont de meeste tijd in Veenendaal
Maar in Zeist krijg je ook een warm onthaal
Papa haalt dan telkens weer zijn lieve meid
Daar is hij altijd graag toe bereid

De grootste ben jij daar op de Weeshuislaan
Maar je bent papa’s kleine meid, neem dat maar aan
Als Willem* en Eline* in de avond naar bed toe zijn
Lig je vaak met papa op de bank en dat is knus en fijn

Want warmte en gezelligheid dat is wat voor jou telt
En kan je niet kopen, zelfs niet voor veel geld
Wat je wel kan kopen en ook warmte geeft
Kan je gebruiken als papa andere bezigheden heeft
Liefs van Sint & Piet

Heleen* kreeg een plaid cadeau, maar dat heeft u wellicht al geraden. De cadeaus daar ging het niet om, het ging om de sfeer, de spanning van de deurbel die gaat en …. JAAA er staat een zak voor de deur. Ik kan nu nog steeds een beeld maken van de oogjes van mijn kids. Veel goede herinneringen hier aan … Herinneringen? Ja, het was namelijk de laatste keer met zijn allen samen.

blog Stormachtige Sinterklaas via Nu-nl - Orange Monday 5 december 2013
Vandaag is het 3 jaar na dato een stormachtige Sinterklaas. Sinds 22 mei 2011 is er geen contact meer met mijn 4 kinderen. Het Sinterklaasfeest was de afgelopen jaren en vandaag ook, niet voor mij weggelegd. Het familiefeest pur sang … Sommige mensen zullen vast denken, is dat nu alles, een Sinterklaas feest?

Voor mij is het bijzonder en jaarlijks een nare periode … Straks ook nog eens Kerst en Oud & Nieuw. Juist in deze tijden die wij de feestmaand noemen heb ik zo van die momenten dat ik denk “laat het maar weer januari 2014 zijn”. Dan is de feestmaand voorbij ….

Vechten voor mijn kids Maar wat ik ook juist heb in deze tijden is dat ik nog harder wil ‘vechten’ voor mijn kinderen. Mijn kinderen hebben het recht om Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw met hun vader te vieren. Ze hebben recht op contact, die knuffel of het gewoon ‘zijn’ bij papa.

Vrouwe Justitia - Echtscheiding - Orange Monday Niet toevallig zit ik dan ook morgen bij mijn advocaat om de strategie voor de komende tijd te bespreken. De rechtszaak inzake de omgangsregeling voor Willem en Eline zit er aan te komen, wellicht nog deze maand, anders januari 2014. Ik zei net ‘vechten ‘ omdat ik niet van het vechten ben. Ik heb, wellicht teveel, rekening gehouden met de gevolgen naar de kinderen toe. Daar blijf ik rekening mee houden omdat ik denk dat dat op de lange termijn uiteindelijk de beste methode is.

Hoop blijven houden
Wat voor mij geldt, geldt natuurlijk voor heel veel vaders en moeders in Nederland. Zoals al eerder beschreven in mijn blogs, ook het rechtssysteem en vooral de uitvoer daarvan moeten rigoureus veranderd worden.

Kinderen hebben het recht om hun vader en moeder te zien, juist met Sinterklaas. Het wordt een stormachtig Sinterklaas feest, code oranje en zelfs rood! Ik hoop dat alle Sinterklazen en Pieten op hun bestemming komen om de cadeaus maar vooral de gedichten te bezorgen. Veel plezier iedereen en veel pepernoten toegewenst!

Warme groet, Martin

PS: De noemde namen met een * zijn gefingeerde namen die ik ook in mijn boek ga gebruiken dat uitkomt in 2014

It’s Time To Change! Hoe doet u mee? Om te beginnen door @TimeToChangeNL te volgen op Twitter of onze nieuwe groep op Facebook. Praat mee, ga de discussie aan … want het het roer gaat #OM
Vierkant-Logo-Orange-Monday-met-tekst

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Kerst en Nieuwjaar, Time To Change NL, Vechtscheiding, Zwarte Piet en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Sinterklaasfeest … maar niet voor iedereen!

  1. Herkenbaar Martin, mijn partner mocht zijn 3 kinderen ook niet meer zien, waarom blijft een raadsel. Ondertussen hebben 2 van de 3 zelf al kinderen, maar zelfs na 20 jaar blijft de pijn en met bepaalde dagen meer dan anders. en ach…De storm staat symbool voor verwerking, schoonspoelen en verandering. De bliksem staat voor kracht en focus.

  2. H. Warmenhoven zegt:

    een emotioneel verhaal en gezien de reactie van Els, staat het niet op zich zelf. het komt vaker voor dan we weten. in de Telegraaf heeft jarenlang dagelijks in ieder gevaal wekelijks en kleine annonce gestaan, deze man verdoemde de rechtsmacht. met al onze kennis en maatschappelijke inzichten zou een goede omgangsregeling moeten kunnen. helaas ook deze werkelijkheid is anders. heb inmiddels ervaren dat signalen wel worden afgegeven maar niet doorgegeven, laat staan dat er wat mee wordt gedaan door de pro’s in de business.

  3. Triest dat het nog altijd zo is dat je als ouders samen kinderen krijgt maar wanneer er zich problemen voordoen het maar zo kan zijn dat de ene ouder voor de ander kan bepalen of je je kinderen nog wel mag zien. In mijn nabije omgeving zie ik gelukkig ook dat co-ouderschap goed werkt wanneer beide ouders het belang van hun kinderen voorop stellen. Jou Martin wens ik alle kracht en moed toe die je nodig hebt.

Geef een reactie

