ADHD Glossy … Een goed begin!?

Afgelopen donderdag 10 oktober 2013 was ik er, samen met Hester Morsdorf (namens Orange Monday), natuurlijk bij in Utrecht. De lancering van de ADHD Glossy … met de mooie naam Suzan!!. Tijdens een perfect verzorgde middag met indrukwekkende sprekers vond deze lancering plaats in de Jaarbeurs. De eerste Nederlandse glossy binnen de psychische gezondheidszorg. De lancering werd in de hal van de Jaarbeurs gelardeerd door onderstaande ruimteveer ‘Atlantis’ dat tijdelijk in Utrecht is geland. Toeval? 

Blog MJM Atlantis

In het bijzonder regenachtige weekend uitgebreid de tijd gehad het magazine door te lezen. 160 Pagina’s dik (zonder advertenties). Er is hier duidelijk sprake van een prachtig voorbeeld van de door Rutte zo gewenste participatiemaatschappij. De glossy is ontstaan via Twitter en uiteindelijk uitsluitend door vrijwillige bijdrages gerealiseerd.  Een keihard werkende redactie heeft een mooi resultaat neergezet, ik kan niet anders zeggen. Een glossy met achtergronden over ADHD, deskundigen over ADHD en ervaringsdeskundigen. Voor iedereen die ADHD heeft of iemand kent die ADHD heeft een ‘must’ om te lezen.

Blog MJM Suzan

Een goed begin?
Als oprichter van Orange Monday zeg ik echter wel …. Een goed begin! Ik lees vanuit mijn passie voor de psychische gezondheidszorg de glossy. Echter, ik heb geen ADHD. Het magazine heeft mij geboeid tot het einde, maar toch … mis ik verhalen over andere psychische aandoeningen en stoornissen. Het magazine is een topproduct maar zou wat mij betreft gevarieerder mogen zijn.

Ik heb zelf een bipolaire stoornis. Ik begon mij een voorstelling te maken van BIPO Glossy. Hoeft niet perse de naam Martin!! te hebben overigens 🙂 160 Pagina’s lezen over mensen met een bipolaire stoornis, deskundigen en ervaringsdeskundigen? Ik denk niet dat ik daar behoefte aan heb. Ik heb zeker geen behoefte aan polarisering binnen de Geestelijke Gezondheidszorg.  Door de uitgifte van deze glossy ontstaat wat mij betreft weer een nieuw etiket. Zij met ADHD hebben wel een glossy en wij van bipo niet. Is ons etiket minder waard?

Blog - Nieuwe kansen - Opportunities

Eén glossy magazine voor GGz
Zonder dollen natuurlijk. Natuurlijk niet. Ik geloof in individuele diagnosticering. Er is bij een ieder van ons die problemen heeft met hun geestelijke gezondheid, een stoornis of een aandoening die daar aan ten grondslag ligt. Welke? Zal mij boeien! Ik wil gewoon kunnen functioneren binnen de maatschappij met mijn aandoening of stoornis, los van het etiket of het daarbij behorende stigma.

Nogmaals, ik ben heel blij voor iedereen met ADHD dat ze zo’n prachtige glossy hebben en volgend jaar weer krijgen, Suzan!! Komt 2x per jaar uit waarschijnlijk. Maar … Ik pleit voor één glossy magazine voor iedereen met een psychische aandoening of stoornis. Of het gaat om ADHD, autisme, borderline, bipolaire stoornis, depressie of welke aandoening dan ook. Iedereen met zo’n aandoening verdiend een gezamenlijke glossy! En … het verhoogd ook nog eens de leesbaarheid en het bereik.

Psychische aandoeningen en stoornissen treffen ruim 7 miljoen mensen in de Nederlandse samenleving en dan heb ik het nog niet over familie, vrienden en kennissen van deze mensen.  Daarom; ADHD Glossy … een goed begin! Laten we samen met iedereen die gerelateerd is aan de Geestelijke Gezondheidszorg nadenken over een vervolg op deze prachtige glossy, wat mij betreft het mooiste initiatief binnen de Geestelijke Gezondheidszorg voor het jaar 2013!

Blog MJM Initiatiefnemers ADHD Glossy
De iniatiefnemers van ADHD Glossy

ADHD Glossy = Suzan!! Van harte gefeliciteerd! 
Wij als Orange Monday Foundation leren graag van jullie, een prestatie van formaat in zo’n korte tijd. Een vertaalslag van ADHD naar alle psychische stoornissen moet dan ook mogelijk zijn, toch?

Ook u kunt de ADHD glossy bestellen, ga naar http://www.adhdlifestylemagazine.nl/bestel.html

Veel leesplezier en een warme groet,

Martin

PS It’s Time To Change!
Hoe doet u mee? Om te beginnen door @TimeToChangeNL te volgen op Twitter of onze nieuwe groep op Facebook. Praat mee, ga de discussie aan en zorg dat we met zijn allen het roer #OMgooien!!

LOGO-Orange-Monday-nieuw-2

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in ADHD Glossy, Diagnose, Time To Change NL en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op ADHD Glossy … Een goed begin!?

  1. Mooie plannen, dan mag het syndroom van Gilles de la Tourette (neuropsychiatrische aandoening) zeker niet vergeten worden.
    Met vriendelijke groet,
    Janneke Kaim-Roossien
    http://www.tourettenet.nl

  2. Cornelis zegt:

    Briljant goede blog Martin….ik dacht gelijk aan een glossy voor mensen zonder…..

  3. Anoiksis heeft al een GGz glossy: SKIZ’O: Het NORMAALSTE magazine van Nederland.

  4. Pingback: Ritalin als drug populair! Na experiment van @ArieBoomsma nu ook #SpuitenEnSlikken | Martin Jan Melinga

Geef een reactie

