Mannen komen van Mars …. Vrouwen van Venus, toch!?

“Jep, mannen komen inderdaad van Mars en vrouwen nog steeds van Venus. Nog altijd blijf ik mij verbazen over het feit hoe een mannenbrein werkt, ten op zichte van dat van een vrouw. Daarom heb ik een paar veel voorkomende miscommunicaties voor jou geselecteerd. Lees je met me mee?”

Zo begint het blog van Yvonne. Ik las het vanmorgen en vond het een leuk onderwerp. Yvonne is een stuk jonger dan ik en vrouw. Reden genoeg om een ‘tegen’ blog te schrijven. Graag wil ik gelijk 2 belangrijke kaders aanbrengen;

JA!  Vrouwen en mannen zijn verschillend, zowel fysiek als qua denkwijze en levenswijze

JA!  Uiteraard zijn beide blogs generaliserend en onze eigen mening

Blog Vrouwen .... HUMMER H3 Radiografisch bestuurbaar 1

Mannen blijven kinderen … alleen het speelgoed wordt groter.
Mijn tante zei het vroeger al tegen mij (toen ik nog klein was) en ze heeft gelijk. Mannen blijven kinderen en zijn veel minder snel ‘volwassen’ dan vrouwen, als ze het al worden. Denk maar aan de auto’s, vroeger klein, nu groot. Denk aan hobby’s; mannen die een op afstand bestuurbare auto of vliegtuig kopen voor hun zoon, maar daar zelf het meeste lol van hebben. Ik kan wel even doorgaan. Echter, ook mannen worden volwassen en nemen, net als vrouwen, hun verantwoordelijkheid.

Mannen en vrouwen KUNNEN elkaar niet veranderen.
Laat ik voorop stellen; niemand kan iemand anders (permanent) veranderen. Wat veel belangrijker is, is acceptatie van elkaar. Als je weet dat vrouwen en mannen verschillend zijn, kun je daar rekening mee houden. Mannen houden over het algemeen van andere dingen dan vrouwen. Bijvoorbeeld shoppen. Ik heb ruim 5 jaar eigen winkels gehad en zelfs ik vind shoppen niet (echt) leuk, zoals de meeste mannen, denk ik. Als man ga je wel eens mee winkelen, vrouwen gaan wel eens mee naar ‘mannen-dingen’. Dat doe je voor elkaar. Daarnaast, laat elkaar ook (zo nu en dan) los. Ik ga graag met een vriend naar een auto-preview. Gaat mijn vriendin ook niet mee; Mannen onder elkaar!

Tweepolig Blog the-mask-of-zorro-original

Mannen kijken altijd naar andere (mooiere) vrouwen!
Ik denk dat de meeste mannen dat doen. Vraag is, wat is er mis mee? Mannen en vrouwen kijken samen ook naar mooiere auto’s, huizen of andere dingen. Maar een man die naar een mooie vrouw kijkt is “Not Done”.  Onzin natuurlijk, waarom niet? Er volgt heus niet gelijk een date.” Kijken mag, aankomen niet” en “ Je mag overal honger krijgen, als je maar thuis komt eten”, citaten uit de mond van mijn moeder en ze is nu al ruim 81 jaar en bijna 50 jaar getrouwd geweest. Vertrouwen heet dat!

Blog foto Vrouwen ... brunette of blond

Mannen denken (heel) veel aan seks.
Ook dit zou zo maar ‘waar’ kunnen zijn. Van de week rouleerde bovenstaande foto op Twitter met de vraag: Wie zou je kiezen, de blonde of de brunette? Heel vaak kwam het antwoord: “Kiezen? Doe ze maar allebei”.

Mannen waren in de oertijd al op zoek naar trofeeën; dat is behoorlijk blijven hangen. De ‘droom’ van veel mannen is: “Een mooi huis, een mooie auto en een mooie vrouw”. Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste en natuurlijk seks! De één heeft nog vaker seks dan de ander. Voor een groot gedeelte fabeltjes blijkt uit onderzoeken. Alsof vrouwen NIET vaak aan seks denken!? Ik heb mijn twijfels over wie de winnaar is anno de 21ste eeuw!
Blog foto Vrouwen ... Angela-Merkel
Angela Merkel waarschijnlijk voor de 3e keer premier van Duitsland
In het begin van mijn blog noemde ik dat mannen en vrouwen elkaar niet kunnen veranderen. Wat wij onderling wel kunnen veranderen is het ‘stigma’ tussen mannen en vrouwen. Kijk naar Angela, al 8 jaar premier. Schoonheid en kwaliteiten zitten niet aan de buitenkant, maar aan de binnenkant.

Als we elkaar respecteren en accepteren en meer naar de ‘binnenkant’ kijken, dan zou er zo maar het een en ander kunnen veranderen. Mijn mening. Want, de discussie  tussen vrouwen en mannen is al zo oud als de mensheid! Waarom?

Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus! Gelukkig maar 🙂

Fijn weekend met een warme groet. Martin

PS: It’s Time To Change! Hoe doet u mee? Om te beginnen door @TimeToChangeNL te volgen op Twitter of onze nieuwe groep op Facebook. Praat mee, ga de discussie aan en zorg dat we met zijn allen het roer #OMgooien!!

LOGO-Orange-Monday-nieuw-2

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in STIGMA, Time To Change NL en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Mannen komen van Mars …. Vrouwen van Venus, toch!?

  1. BonBeauty zegt:

    Goed geschreven Martin, zo zijn er idd nog veel meer verschillen! Dat is ook niet erg. Hoe hard we er ook over kunnen twiste mannen kunnen niet zonder vrouwen en andersom. Mijn vriend is ook gek op afstand bestuurbare auto’s en andere gadgets, erg toepasselijk haha. Groetjes Yvonne

  2. Henrita priester zegt:

    Gelukkig maar, een alleszeggende afsluiting. Leuke blog!

  3. Claire Boekraad. zegt:

    Leuk stukje , maar eh…..laat je eens ánders ‘voorlichten’ door Louann Brizendine , heeft boeken geschreven over -in feite- hetzelfde fenomeen!: De Vrouwelijke hersenen( en: De mannelijke hersenen)

    Hierin kun je erachter komen waaróm vrouwen anders zijn en reageren dan mannen….je fietst er zo doorheen , door dit boek , dat doorspekt is met vele voorbeelden …….Claire.

    • Hoi Claire, bedankt voor je reactie. Allereerst, mijn blog is gechargeerd en een reactie op het blog van Yvonne. Het is wel een leuk onderwerp en ik vind het leuk een paar boeken van Louanne Brizendine te lezen. Het blijft triggeren, niet waar?

Geef een reactie

