Even stilstaan?! … daarna mee doen!

Vandaag is het 1 augustus 2013. Een hele mooie dag bovendien, wat het weer betreft, bedoel ik dan in ieder geval. Bijna te mooi, misschien zelfs een warmterecord! Twee dagen lang temperaturen van 30-35 graden zijn geen pretje in Nederland. Zeker niet voor de ouderen onder ons, ik wens hun bij deze sterkte. Zon, zee, strand en slippers … geniet er van!

Blog Stilstaan .... awesome_flip_flop_footprints_640_01

Genoeg over het weer. We zijn al weer begonnen aan de 8e maand van dit jaar. Wat is 1 augustus 2013 voor mij? Heel even stilstaan bij wat er de afgelopen 7 maanden is gebeurd. Ik werd gestalkt, mijn Twitteraccount werd gehackt, er werden onwaarheden over mij geschreven en nog veel meer, meestal vanwege mijn bipolaire stoornis! In eerste instantie dacht ik ‘terug slaan’, dit mag toch niet in Nederland? Maar aandacht geven heeft geen zin, dan groeit het nog harder, net onkruid.  Ik laat het “onkruid’ wieden nu aan anderen over en richt mij op positieve dingen, het boek is wat mij betreft dicht!

Ik heb dit besloten na een gesprekje met een goede vriendin op Facebook die zei: “Martin, je moet er boven staan”. En dat is ook zo. Ik hou mijn eigenwaarde, de mensen, die onwaarheden over mij te melden hebben, ondermijnen uiteindelijk alleen zichzelf. Klaar dus er mee, een nieuwe maand, een nieuwe ronde met nieuwe kansen.
Blog - Nieuwe kansen - Opportunities

En, heeft u toch vragen of opmerkingen over wat er over mij gezegd wordt, ziet u een ‘vreemde’ link? Bij deze nodig ik iedereen uit mij te bellen, een tweet, DM  of een berichtje via Facebook te sturen. Ik weet ook graag wat er speelt en zal u zo goed mogelijk antwoord geven op uw vraag. Mijn persoonlijke gegevens vind u op Wie is Martin?

Wat voor ‘opportunities’ in de maand augustus?
Ik maak gebruik van deze ‘vakantie’-maand augustus om de laatste hand te leggen aan de volgende zaken:

  1. Een nieuwe website voor www.orangemonday.nl en www.omcenters.nl

2. Het beleidsplan voor de Orange Monday Foundation voor de periode 2013-2018 wordt definitief gemaakt, inclusief het businessplan voor OM Centers en haar deelnemers: psychiaters, psychologen, spv’ers, coaches, juristen en sociaal maatschappelijk medewerkers et cetera. Het alternatief voor de huidige GGz van Orange Monday.

3. De actie “Time To Change NL” voor dit najaar wordt volledig uitgewerkt. Het Twitter account @TimeToChangeNL is er al en groeit snel, nu al bijna 600 volgers. Op naar de 1000. Dit najaar volgt de website www.TimeToChangeNL.nl en starten we met deze positieve anti-stigma actie. We zijn overigens al begonnen met een Facebook groep, doet u ook mee?

Blog - Stilstaan - uncle-sam-we-want-you

Wie doet er mee?
We zijn nu nog met een kleine club en gaan er voor met passie! We kunnen echter niet alles alleen realiseren. Vind u ook dat het roer #om moet in Nederland? Of dat nu de GGz betreft, de algemene Zorg, Jeugdzorg of Ouderenzorg, doe met ons mee! It’s Time To Change!

Wij kunnen vrijwilligers gebruiken voor de volgende zaken:

–          Bestuur van de Orange Monday Foundation

–          Vrijwilligers die @OMMeetUp’s willen opzetten in Nederland (samen met ons)

–          Vrijwilligers voor de opzet van de OM Centers in het najaar van 2013

–          Deelnemers voor de OM Centers; te denken valt aan psychiaters, psychologen, spv’ers, advocaten, financiële mensen, coaches op allerlei gebieden zoals NLP, sociaal maatschappelijke ondersteuning enzovoort.

Het roer gaat #OM! Doet u mee?
Veel mensen in Nederland vinden dat het anders moet, vaak al jaren. Dat van de daken roepen, helpt niet. Het wordt tijd dat er wat gedaan wordt. De daad bij het woord voegen,  heet dat. Twijfel dan ook niet langer en doe mee!

Om te beginnen door @TimeToChangeNL te volgen op Twitter of onze nieuwe groep op Facebook. Praat mee, ga de discussie aan en zorg dat we met zijn allen het roer #OMgooien!!

Geniet van het mooie weer!

LOGO-Orange-Monday-nieuw-2

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Orange Monday, Over Martin Jan Melinga, Time To Change NL en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

