Wat aandacht krijgt dat groeit …… Onkruid groeit zonder aandacht ook!

Update 1Om privacy redenen zijn andere namen gebruikt voor mijn kinderen en mijn exen. Kan ik alvast wennen 🙂 wanneer mijn boek wordt uitgegeven.

Update 2: Inderdaad, onkruid groeit met de dag; Dit is helemaal de limit, de heer J.S. te A. heeft wederom een blog geschreven. Patricia heeft de uitslag van het KG van 18 juli 2013 aan JS verstrekt, al of niet met medewerking van Truusje. Ze doen maar …. Ik blijf geloven dat mensen die andere proberen te ondermijnen uiteindelijk zichzelf ondermijnen.

Blog 28 juni 2013
Een vriend van mij heeft als motto “Wat aandacht krijgt dat groeit …” Dat zal ook te maken hebben met de onderneming waar hij voor werkt. Tijdens coachgesprekken die ik de afgelopen jaren heb gevoerd, kwam dat vaak ter sprake, maar ook in de winkels die ik vroeger had. Het is ook logisch, als je iets plant en je geeft het ieder dag je liefde en gevoel (en water en mest) dan zal het uitgroeien tot een prachtige plant met mooie bloemen.

Als je echter negatieve zaken aandacht geeft, komt er een soortgelijk effect. Een meningsverschil kan zo makkelijk uitgroeien tot een ruzie of zelfs een oorlog. In het proces van een echtscheiding komt dat ook vaak voor. Net zoals de liefde is gegroeid naar de relatie die vervolgens beëindigd wordt, zo groeit ook de ‘haat’ tussen partners over spullen, geld …. maar vooral de kinderen.

Om zaken concreet te maken vertel ik u (mogelijk ten overvloede) mijn verhaal (tot nu toe). Na twee keer een  huwelijk met schipbreuk volgde in maart 2010 een nieuwe relatie. Ik dacht toen nog; “krijg ik nóg een keer de liefde van mijn leven?” Al snel woonden we samen en na 6 weken bleek dat ik vader zou worden. Onverwacht en niet gepland, maar zeker welkom. Zou dit het kind worden dat ik wel fulltime zou mogen opvoeden?

Gedurende  de relatie met Truusje had ik 2 depressies en 2 manische periodes. Het feit dat ik een bipolaire stoornis had en heb, werd gebagatelliseerd. Ik had Truusje tijdens een NLP-opleiding leren kennen en ook de opleiders zeiden; “nee hoor, dat is weg te NLP-en”. Het bleek van niet, verkeerd inzicht en geen deskundigheid. Een bipolaire stoornis is klinisch en genetisch. In het grootste deel van de gevallen is medicatie (lithium) gewoonweg noodzakelijk. Ik  had dat ook graag anders gezien.

Sinds maart 2012 ben ik in behandeling bij Altrecht (Geestelijke Gezondheidszorg – GGz) en gebruik ik dus litium, voor mijn bestwil. En …. met het gewenste resultaat, ik ben sinds mei 2012 ‘stabiel’. Oftewel; geen depressies, maar ook geen manische periodes meer. Terwijl ik dit schrijf, ben ik nagenoeg hersteld van de zware periode van 2009 – 2012. Mijn stoornis werd toen niet behandeld en werd steeds erger. Ook dit groeide dus zonder aandacht, maar nu niet meer. Blij!!

Echter, sinds mei 2012 achtervolgt Truusje mij tot aan stalking toe.  Eerst dacht ik aan de uitspraak van mijn goede vriend; “geen aandacht geven”, maar het werd steeds erger. Het hacken van mijn site, nare tweets al dan niet met zogenaamd ‘leuke’ cartoons. Uiteindelijk ging zij zich zelfs inmengen in mijn persoonlijk leven en de relaties die ik aanging of had met mensen.

20120913 Kale Kip(een van de 28 cartoons van Truusje met mij als onderwerp)

Mijn jongste zoon Quint van 2 jaar oud heb ik sinds juni 2011 (beëindiging relatie) niet meer gezien vanwege mijn ‘instabiele’ situatie en mijn bipolaire stoornis. Het erge is Truusje heeft ook Patricia en Anita, de 2 moeders van mijn andere 3 kinderen,  meegetrokken in haar ‘hetze’.  Aangezien ik sinds juni 2011 geen inkomen had, kon ik mij ook geen advocaten veroorloven. Dat kon pas najaar 2012, omdat ik toen een bijstandsuitkering kreeg. Na pogingen om zaken in der minne te schikken, is nu deze maand besloten de rechtbank op te zoeken.

In het najaar van 2012 heb ik een aanvraag ingediend voor schuldhulpverlening (WSNP). Ik wilde de ontstane financiële problemen oplossen. Een schone lei. Echter Truusje heeft samen met Patricia (ex 2) een vlammende brief gestuurd naar de rechter. In deze brief werd ik voor van alles uitgemaakt. Van leugenaar tot oplichter en alles wat er tussen zit. En het resultaat? Afwijzing van mijn WSNP en op 14 januari 2013 faillissement. Een ‘onnodig’ faillissement waarvan er honderden in Nederland worden uitgesproken. Ik heb echt geen geld! Een WSNP (3 jaar inhouding op inkomen en betalen aan crediteuren) is een veel beter oplossing maar nu niet meer voor mij van toepassing. Pas in 2018 weer.

Als klap op de vuurpijl stuurt de heer J.S te A. op 14 januari 2013 een blog de wereld in, waarin een groot deel van de inhoud van de hand van mijn ex-vriendin, Truusje komt. Het blog van de heer JS kon alleen geschreven worden met de persoonlijke en vertrouwelijke informatie, die Truusje hem heeft toegespeeld. Deze informatie heeft JS in zijn blog gelardeerd met leugens en halve waarheden. JS neemt als detective niet eens de moeite om zijn ‘slachtoffer’ te horen.  Zijn waarheid is de waarheid! Dat de informatie komt van een boze ex-vriendin “deert hem niet”, zo zegt hij op zijn blog. Hij had mij al veroordeeld. Nogmaals: Ik ken de heer JS niet en hij mij al helemaal niet!

Mijn vriend zegt; “laat die man. Wat je aandacht geeft groeit!” Hij had gelijk. Ik heb toen besloten geen aangifte te doen tegen Truusje en andere betrokken personen. Een paar maanden rust was het gevolg. Dan wordt het vrijdag 14 juni en krijg ik een bericht op mijn blog (zie reacties) van de heer JS.

Ik schrijf sinds een maand blogs en toevallig was de heer JS op mijn blog gekomen. Toeval? Ik geloof niet in toeval en terecht. De heer JS had via één van de crediteuren (wie?) te horen gekregen dat mijn faillissement wordt afgewikkeld. Hij plaatst de (vertrouwelijke) mail op zijn blog en gaat vervolgens op de stoel zitten van de curator (die nog niet eens klaar is).

Ondertussen praat ik met mijn vriendin, familie en goede vrienden over de ontstane situatie. Wat moet ik doen tegen dit soort illegale praktijken tegen mijn persoon, inclusief laster en smaad, en zelfs bedreiging (zie reactie op blog JS)? Mijn goede vriend zegt: “Wat je aandacht geeft dat groeit”, maar mijn vriendin zegt: “Onkruid groeit ook zonder aandacht”. Ik denk dat dit laatste waar is. Ik heb dan ook vandaag een belangrijke beslissing genomen.

Ik geef er na vandaag geen aandacht meer aan. Onkruid groeit namelijk met of zonder aandacht. Ik wil mijn energie niet langer verspillen aan het ‘onkruid’. Wat ik wel ga doen, is aangifte bij de politie wegens laster, smaad, bedreiging, oplichtingen en andere strafbare zaken.

De blogs van de heer JS richten niet alleen schade aan bij mij, maar nu ook bij mijn vriendin en de Orange Monday Foundation. Als je mijn naam intikt bij Google kom je al snel op het blog van JS. Logisch dat mensen die met mij te maken hebben aangaande Orange Monday gaan denken waar rook is, is vuur! Via DM kreeg ik berichten op Twitter en ben ik door veel mensen ontvolgd. Blijft het nadeel ook van onze Sociale Media. Het blog staat er en is dus waar! Dat gaat niet lang meer duren. Ik heb begrepen dat ik niet de enige ben die door de heer JS onder vuur ligt. Het is voor mij Time To Change! Iedereen die vragen heeft over dit blog kan en mag mij bellen: 06 -42 93 13 46!!

Eigenlijk is het logisch. Als ik naar onze tuin kijk, het onkruid groeit en harder dan de “gecultiveerde” planten en overwoekert de andere planten ook nog eens.

Ik ben geen plant en laat mij niet overwoekeren door de heer JS en consorten!

Ik wens u allen een fijn weekend!

Martin Jan Melinga

Stichting Orange Monday
Omdat het nodig is!

LOGO-Orange-Monday-nieuw-2

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Bipolaire Stoornis, Echtscheiding, Omgangsregeling, Orange Monday, Over Martin Jan Melinga, Politiek en beleid, Rechtssysteem, STIGMA, Time To Change NL en getagged met , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

