Mijn eerste blog: Wie ben ik? – Update: 200.000 views

TROTS Vandaag , 22 mei 2016 (bijna 3 jaar na dit 1e blog) haal ik de 200.000 views met mijn blogs. Sinds 30 mei 2013 heb ik 325 blogs geschreven die gemiddeld ruim 600x gelezen zijn. Hiervoor mijn oprechte dank! Zonder u was onderstaand blog en mijn boodschap niet verspreid onder zoveel mensen.

Strijdlustig, omdat er nog veel werk aan de winkel is voor Stichting Orange Monday  en de petitie Het Roer Moet OM (inmiddels 32.000 handtekeningen). Zij staan voor de belangen van mensen met psychische (mentale) klachten en hun belangen behartigen is ons hoogste doel. Dank voor uw steun en het lezen van mijn blogs. Op naar de 300.000 views!

Mijn eerste blog 30 mei 2013 – Op 30 mei plaatste ik op mijn Facebook pagina een filmpje. Het filmpje gaat over pesten, iedere Nederlander zou het filmpje moeten zien, ik kreeg een brok in mijn keel. Neem 7 minuten van uw kostbare tijd ….

Voor mij werd deze week heel veel duidelijk. Eén van die dingen is dat ook ik mijn mond open ga doen. Sinds een paar jaar ben ik wel actief op Twitter, maar dan moet je je houden aan de bekende 140 tekens. En ik ben een prater, dus Twitter is een goede les geweest (compact schrijven). Helaas kan ik in 140 tekens niet altijd zeggen wat ik wil, in een paar alinea’s wel. Ik heb sinds maart 2011 al een Word Press account maar nu doe ik het gewoon! Een blog schrijven en ….. vertellen wie ik ben!

Martin Handtekening Notaris

Pesten is stigma en pesten is “stom”, zeggen kinderen. Dat is ook zo en met grote gevolgen vaak, kijk maar naar het filmpje. Voor mij ook ruim 2 jaar aanleiding om mij te schamen, niet te durven uit maatschappelijk oogpunt (ondernemer) of relationeel. Pesten en stigma zijn stom en ik ben er klaar mee!!

Op 22 mei 2013 werd ik 49 jaar, een feestje waard toch?  Voor mij ook de mijlpaal dat ik al 2 jaar mijn vier kinderen niet mag zien. Waarom? Stigma naar mijn persoon en doen en laten. Er zijn al mensen die zelfs over mij een blog (vol leugens), tweets of mails geschreven hebben, maar nu ben ik aan de beurt. Geen rancune, maar de waarheid.

Help ik ben manisch

Op 27 maart 2012 kwam ik bij een Geestelijke Gezondheidszorg (GGz) organisatie die mij definitief het ‘etiket’ bipolaire stoornis heeft gegeven.  Ik heb levenslang deze bipolaire stoornis, die in mijn geval gelukkig bijna 100% onder controle is te houden met de medicatie lithium. Hier was mijn eigen onderzoek wel voor nodig, sinds juli 2011 probeerde ik een juiste diagnose te krijgen, wat na 9 maanden dus lukte na een persoonlijkheidsonderzoek. Logisch dat ik graag verandering zie binnen de Geestelijke Gezondheidszorg en de maatschappij.

Maar goed, gelukkig was ik na 2 maanden stabiel en begon mijn herstel, wat bijna een jaar heeft geduurd. Bipolaire stoornis betekende bij mij hoogtepunten (manisch)  en dieptepunten (depressie) die zich om de 4-5 maanden afwisselden. Kortom, roofbouw op mijn lichaam dus. Mei 2013, nu een jaar later, zit ik aan het einde van het herstel, voel mij goed en schrijf nu mijn eerste blog! Een doorbraak dus.

Tweepolig Blog the-mask-of-zorro-original

Ik heb mij te lang laten leiden door “wat anderen er van vinden”. Ik weet wie ik ben. Ik ben Martin en ik heb een bipolaire stoornis. Laten we er over praten!! Er zijn veel bijzondere mensen die ook bipolair zijn, zoals Heleen van Royen, maar ook Sting en Catherina Zeta Jones. Ook zij schamen zich niet meer voor hun bipolaire stoornis.

Het is tijd om samen met de vele andere mensen die een behandeling hebben binnen GGz van ons te laten horen. Het is tijd voor de overheid om in te grijpen. Stigma en pesten moeten uit ons vocabulaire. In september 2012 heb ik de stichting Orange Monday Foundation opgericht om samen met andere organisaties verandering te realiseren binnen GGz en de Nederlandse maatschappij. Meer weten over mij?

De pagina ‘Wie is Martin‘ pas ik aan aan de actuele situatie.

Met positieve groet, Martin Jan Melinga

PS: Wilt u mijn  ‘hele’ levensverhaal, leven met een bipolaire stoornis, lezen klik dan op de link “Wat is lef? Het leven is tweepolig” de eerste aanzet tot mijn boek dat naar verwachting in 2015 uitkomt! 🙂 

Vierkant-Logo-Orange-Monday-met-tekst

Over martinjanmelinga

Papa | 4 kids | Levensgenieter | Passie | Optimist | NLP | Marketing | Coach | Trainer | #Ervaringsdeskundig #GGz | #Bipolair | voor acceptatie van psychische klachten | schrijft #blogs | :-) | #OM - Founder Orange Monday Foundation
Dit bericht werd geplaatst in Acceptatie psychische klachten, Bipolaire Stoornis, Echtscheiding, Faillissement, GGZ, GGz Instellingen, Orange Monday, Over Martin Jan Melinga, Psychische diagnose, Stigma - No Way!, Time To Change NL, Vechtscheiding en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op Mijn eerste blog: Wie ben ik? – Update: 200.000 views

  1. anoeschka zegt:

    Respect!

  2. Cornelis zegt:

    Het begint allemaal met de eerste stap! En die heb je gezet. Jij hebt de kans gezien en gegrepen om vanuit jezelf de wereld een stukje mooier te maken, namelijk zonder stigma’s, elkaar zien zoals je bent. Gebruik maken van de talenten die een iedereen heeft.

    Kortom: Goed bezig en Do keep Up!

  3. stacey zegt:

    Mooi geschreven. En tja het is nu eenmaal zo dat mensen liever slecht over je praten en desnoods een berg leugens vertellen ter meerdere glorie van zichzelf dan dat ze de vlag voor je uithangen. Gewoon compleet schijt aan hebben. Mensen van een iets hoger niveau gaan je toch wel waarderen om wie je bent en nemen doorgaans de moeite om zelf te kijken wat er van de leugens waar is.

    En je stoornis….ja het is vervelend maar zoals ik het lees heb jezelf een weg gevonden om hier mee om te gaan! Chapeau!!

  4. Hanneke zegt:

    Knap! Wat goed geschreven zeg, wens dat veel mensen het lezen.

  5. Marieke zegt:

    Goed dat je op deze manier je stem gaat laten horen! Welkom bij de club van ervaringsdeskundige en stigmabestrijdende bloggers 😉

  6. Wat een mooie, eerlijke, dappere blog!

  7. Ñimphie zegt:

    Die zit!
    Goed bezig 🙂
    Ga zo door, mensen zoals jij hebben we nodig: eerlijk, dapper, open en bovenal MENS

  8. Pingback: Geestelijke Gezondheidszorg … Wie weet er nu wat van?? | Martin Jan Melinga

  9. Pingback: Gevaarlijke Gekkies … Moet ik mij aangesproken voelen? | Martin Jan Melinga

  10. Pingback: Serious request … een serieus verzoek :-) Op naar #SR14 | Martin Jan Melinga

  11. Pingback: Ook een hekel aan lijstjes? Ik niet … #Top2000 | Martin Jan Melinga

  12. Pingback: Oproep : vaders en moeders met een falende omgangsregeling! | Martin Jan Melinga

  13. Pingback: ‘Blue Monday’? (G)EEN issue in Nederland, toch? | Martin Jan Melinga

  14. Pingback: Gevaarlijke gekkies? Moet ik mij aangesproken voelen? | Orange Monday Foundation

  15. Pingback: (Praagse) #LENTE in NL en Kiev!! En … ‘wij’ kijken (weer) toe! #Oekraïne #Poetin #GR2014 | Martin Jan Melinga

  16. Pingback: Soms moet je een keuze maken … 1e #WorldBipolarDay – Zondag 30 maart 2014 #weekvandepsychiatrie #manischdepressief | Martin Jan Melinga

  17. Pingback: Is morgen, 22 mei 2014, een bijzondere dag? het is een kwestie van kiezen :-) | Martin Jan Melinga

  18. Pingback: Vakantie uittocht aan de gang … #Vakantie? Niet voor iedereen weggelegd! #eenzaam #eenzaamheid #GGz | Martin Jan Melinga

  19. Pingback: Persoonlijk geraakt en verdrietig door het plotseling overlijden van Robin Williams … ook bipolaire stoornis @VMDB_nl #RobinWillliams #bipolair | Martin Jan Melinga

  20. Pingback: Samen Sterk met andermans veren … Op naar HET Nationaal #Stigma Congres woensdag 10/9! @zonderstigma #GGz | Martin Jan Melinga

  21. Pingback: Na 1.279 dagen mijn kinderen weer gezien ….. | Martin Jan Melinga

  22. Pingback: Precies op de helft: #ZwartWit – De Lijst der Lijsten .. al ruim 40 jaar een begrip! #TOP2000 @NPORadio2 | Martin Jan Melinga

  23. Pingback: Psychische Klachten Zijn HIP of populair (volgens @malouvh)! Het #PGBalarm en #handinhand soms ook? | Martin Jan Melinga

  24. Pingback: Op Bevrijdingsdag vieren wij de vrijheid, toch? Zijn wij wel vrij in Nederland? | Martin Jan Melinga

  25. Pingback: Kwetsbare mensen … heeft u er last van? Iedereen is gelijk in het anders zijn! #wijstaanop #handinhand | Martin Jan Melinga

  26. Pingback: Ter overdenking: Vandaag, een dag als alle andere, maar toch bijzonder! #verjaardag #hetroergaatom | Martin Jan Melinga

  27. Story Supply zegt:

    Beste Martin,

    Hierbij ben ik zo vrij om je te mailen en je te attenderen op de Verhalenbank Story Supply (www.storysupply.nl). Story Supply is een verhalenbank en wij bemiddelen tussen verhalen en diverse media uitingen. Heel kort gezegd verzamelen wij (levens) verhalen van echte mensen. Een soort menselijke verhalenbank zou je kunnen zeggen.

    Wij zijn constant op zoek naar verhalen en gelukkig zijn er veel mensen die hun verhaal met ons willen delen. De ene keer omdat ze lotgenoten met hun verhaal willen helpen, de andere keer om een onderwerp uit de taboesfeer te halen of weer een ander vertelt zijn of haar verhaal om een statement te maken, gehoord te worden door bijvoorbeeld de politiek of juist om mensen op te vrolijken met hun verhaal. Een heleboel redenen dus om een verhaal te willen vertellen. Als er iemand is die zijn of haar verhaal met ons wil delen dan kan dat verhaal gestuurd worden naar yourstory@storysupply.nl Uiteraard worden er pas gegevens verstrekt aan een media-uiting na overleg en toestemming van de persoon van wie het verhaal is.

    Hartelijke groet,

    Linda van den Dikkenberg
    Story Supply

    Wij zouden het leuk vinden als u onze Facebook pagina en LinkedIn pagina liked of deelt!

  28. Pingback: #MANIFEST VAN EEN BEZORGDE BURGER … OOK VOOR DE #HUISARTSEN! #Gezondheidszorg #HetRoerMoetOm | Martin Jan Melinga

  29. Pingback: De weg kwijt …? HET komt altijd anders dan wij willen, toch? Mijn 250ste …. #bipolair #vitaliteit #jubileum | Martin Jan Melinga

  30. Pingback: Herstel van #psychische klachten binnen #GGZ is leven met …. #acceptatie #DeNieuweGGZ #bipolair | Martin Jan Melinga

  31. Pingback: Op #Bevrijdingsdag vieren wij de #vrijheid, vanavond #dodenherdenking …. #stigma | Martin Jan Melinga

  32. Pingback: Er is iets verschrikkelijk mis …. En we vinden het nog gewoon ook! #Schippers #VanRijn #Jeugdzorg | Martin Jan Melinga

  33. Pingback: Mijn excuses  … omdat ik psychische klachten heb!? #bipolair #ggz #stigma | Martin Jan Melinga

  34. Pingback: Vaderdag – Niets bijzonders?! | Martin Jan Melinga

Geef een reactie

